Nissan přichází s novinkou ohledně nahuštění pneu

Že je třeba mít na svém voze správně nahuštěné pneumatiky, to dnes ví téměř každý. Je to jak proto, že se zlepší kontakt s vozovkou a jízdní vlastnosti, tak je to i proto, že se dokáže snížit spotřeba vozu, nebo snížit opotřebení pneumatiky. I proto jsou v nových vozech i speciální ventilky, které tlak kontrolují. Pokud klesne, je na to řidič pochopitelně upozorněný.

A v tu chvíli je jeho povinností pneumatiky nahustit. A to může být problém. Ani ne z důvodu, že možných míst je málo – dofouknutí je možné u každé benzinky. Problém je spojený s tím, že ne každý ví, jaká je ta pravá hodnota. A hledat štítek ve voze, nebo informace na internetu se každému nechce.

Nissan přináší s řešením

Poměrně s novým a inovativním řešením přináší automobilka Nissan. Ta chce řidičům dofukování pneumatik co nejvíce zjednodušit. A to v tom směru, že není nutné hledat a studovat štítek, a přitom bude zaručeno, že pneumatiky budou nahuštěny tak, jak mají být. Jde o nový systém kontroly tlaku, který řidiči doslova řekne, kdy jsou správně nahuštěny. A to nikoli až při nástupu do vozu, až na palubní desce, jelikož řidič tuto informaci obdrží už ve chvíli, kdy bude pneumatiky dofukovat.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen vyřadil z nabídky naftové Polo BlueMotion

Systém označený jako Easy Fill Tire Alert

Daný systém nese i své označení, a to konkrétně Easy Fill Tire Alert. Právě název už celkem jasně ukazuje na to, že jeho cílem bude primárně upozornit řidiče na to, že má nahuštěno správně a mlže vyrazit dále. Aby byl systém aktivován, je třeba udělat několik úkonů. Primárně je třeba zajet ke kompresoru. Zde musí být vůz ponechán nastartovaný, řadicí páka musí být v poloze „P“ a zároveň musí být zatažena ruční brzda. A teprve poté může dojít k nafukování.

Troubení a blikání

Jakmile řidič začne konkrétní kolo nafukovat, daný systém začne hlídat tlak v pneumatikách. Jakmile je dosaženo správné hodnoty, je využitý klakson vozu, který zatroubí. Spolu s tím dojde i k tomu, že probliknu dálková světla. Na první pohled to sice může pro někoho vypadat celkem zvláštně a divně, ale na druhou stranu musíme říci, že se alespoň využívá technika vozu a neobjevují se nové systémy, které by se mohly podepsat na ceně.

Kromě toho, že auto upozorní na správný tlak, je pochopitelně hlídána i situace, která by byla spojena s přehuštěním. Pokud by k tomuto také došlo, dá automobil opět znamení, že je třeba tlak snížit. Konkrétní znamení je také jednoduché, a to proto, že dojde k další aktivaci klaksonu a trojnásobnému probliknutí světel. A pokud by na to řidič ani tak nereagoval, bude tato informace dostupná i na palubní desce. A to do doby, než dojde k upuštění na správnou hodnotu.

Mohlo by vás zajímat:  Nové emisní normy pocítíte už při placení za automobil. Zvednou cenu nad 400 tisíc

Použití je dobrovolné

Pokud zrovna nechcete u benzinové stanice působit zvláštně, a to proto že na vás vaše auto bliká a troubí, rozhodně k tomu nemusíte mít důvod. Použití tohoto systému je v podstatě dobrovolné. Pokud vypnete zapalování, nebude aktivován a vy dofouknete pneumatiky tak, jak jste zvyklí.

Na druhou stranu huštění pneumatik s využitím tohoto systému je prokazatelně rychlejší, než pokud využijete klasickou metodu založenou na hlídání správného tlaku podle ukazatele. Ten navíc nemusí být vždy úplně přesný, a tak se může stát, že vám kontrolka ukáže, že jste stále nedosáhli dokonalého tlaku. A když k těmto všem výhodám přidáme i to, že je mezi námi řada méně zkušených řidičů, kteří maximální jednoduchost dofouknutí ocení, můžeme tento krok automobilky Nissan označit za jeden z těch, které rozhodně patří mezi praktické. V záplavě různých nových technologických vychytávek je to v podstatě konečně něco, co dokáže využít i běžný řidič, v situacích které ho mohou potkat kdekoliv.

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora