Nissan přináší modernizovanou 370Z Nismo také do Evropy

Nissan posiluje svou nabídku sportovních vozů Nismo uvedením rozsáhle přepracovaného modelu 370Z Nismo také na evropské trhy. Novinka jde ve stopách vlajkové lodi GT-R Nismo a přináší celou řadu designových a konstrukčních vylepšení. Jedná se o dosud nejsportovnější a nejvyladěnější model řady 370Z.

Zcela přepracován byl přední nárazník, který je vybaven větším potrubím pro nasávání vzduchu. Nabízí také další přívody vzduchu do podběhů kol a světla pro denní svícení s LED diodami. Mezi další novinky patří světlomety s černým podkresem, speciální červená lišta Nismo ve spodní části nárazníku, přepracované prahové lišty i boční zrcátka a speciální emblém Nismo. Nová jsou také 19″ litá kola značky Rays v černé a stříbrné barvě. Zadní část vozu obdařil Nissan novým designem nárazníku a spoileru, který je menší a ve spolupráci s novým předním nárazníkem vytváří výrazně vyšší přítlak při jízdě vysokou rychlostí. Přítlak je zároveň rovnoměrněji rozložen mezi přední i zadní nápravu, což řidiči na silnici dodává pocit větší vyváženosti vozu.

Interiér je vybaven novými sedadly Recaro, vycházející z uznávaného typu Sportster, která jsou uzpůsobena speciálně pro použití v modelu 370Z Nismo a nabízí celou řadu drobných úprav, jejichž cílem je poskytnout řidičům maximální oporu. Použití nové skořepinové konstrukce sedadel namísto tradičního trubkového rámu umožnilo Nissanu zlepšit také tuhost sedadel a zároveň snížit jejich hmotnost. Vrcholem proměny interiéru je pak čalounění sedadel z červené a černé kůže a Alcantary, jež je barevně sladěné s volantem.

Nissan 370Z Nismo je i nadále poháněn 3.7litrovým šestiválcovým motorem o výkonu 344 k.  Zásluhou výjimečného točivého momentu při nízkých otáčkách a širokého spektra výkonu dokáže model 370Z zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy. A díky dvojitému výfukovému systému Nismo nabízí skvělý sportovní zvuk. K dispozici bude, tak jako nyní, pouze kupé se šestistupňovou manuální převodovkou. Podvozek disponuje zavěšením kol, které v rámci modernizace pro modelový rok 2015 doznalo mnoha vylepšení. V zájmu zlepšení jízdního komfortu byly upraveny charakteristiky odpružení a tlumičů zadních kol, zatímco úprava koberečků a vnitřních chráničů podběhů zadních kol ještě více snížila hlučnost od vozovky.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan půjčil nové GT-R Nismo prvním novinářům

Kromě významné modernizace vlajkového modelu značky Nismo provedl Nissan řadu designových a konstrukčních úprav i u ostatních modelů řady 370Z, jejichž účelem je zlepšit požitek z jízdy a nabídnout zákazníkům za jejich peníze ještě lepší hodnotu. Mezi množství drobných změn pro modelový rok 2015 patří 18″ litá kola s ocelovou metalízou nebo nová sedadla Spinal, která byla navržena tak, aby nabízela lepší oporu i větší tuhost. Sedačky využívají skořepinovou konstrukci, která je pevnější a zároveň lehčí než dosavadní modely s kovovými rámy. Výsledkem je lepší poloha při řízení, větší pohodlí při zatáčení ve vysokých rychlostech a sportovnější vzhled.

Sadu modernizací řady 370Z završuje přepracované zavěšení kol, které zajišťuje lepší kvalitu jízdy a snížení hluku v kabině. Mezi úpravy, které se objevují napříč celou výrobní řadou (včetně modelů Nismo), patří přepracované charakteristiky odpružení a tlumičů zadních kol, nový vnitřní podběh kol a nové koberečky. Dohromady tato vylepšení dávají řidičům možnost vychutnat si silný výkon vozů 370Z bez kompromisů.

Pohon vozu obstarává 3.7litrový šestiválec s výkonem 328 koní, který pohání zadní kola prostřednictvím šestirychlostní manuální nebo sedmirychlostní automatické převodovky. Nissan 370Z navíc zůstává jediným vozem ve svém segmentu, který nabízí technologii Syncro Rev Control – světově první systém plné synchronizace otáček při řazení nahoru i dolů.

Zdroj: Nissan