Nissan Qashqai TEKNA DIG-T 160 DCT – benzínová motorizace se stala dobrou volbou

Hlavním průkopníkem v segmentu městských crossoverů je již dlouhou dobu Nissan Qashqai. Se svojí první generací přišel v roce 2010, v roce 2014 nastupuje generace druhá a facelift roku 2017 mu dává dnešní podobu.

V průběhu roku 2018 Qashqai navíc přichází s novými motorizacemi. Nová benzínová motorizace o objemu 1.3l ve výkonových verzích 140 a 160 koní nahrazuje původní motorizace o objemu 1.2l a 1.6l.

Po redakčním testu naftové motorizace o výkonu 96 kW jsem aktuálně okusil právě zmiňovanou benzínovou třináctistovku. Ta nesla označení DIG-T 160 a byla naladěna na výkon 117 kW tedy 160 koní. Motor v testovaném voze spolupracoval se sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovkou DCT. Pro kompletní specifikaci testovaného vozu je třeba uvést ještě to, že disponoval hnanou pouze přední nápravou a výbavou TEKNA s příplatkovou sadou PREMIUM.

Aktuální vnější vzhled vozů Nissan je, jak už jsem v jiných testech této automobilky uvedl, velmi povedený. Dynamika a jasně patrná robustnost vnějších proporcí je zrovna na modelu Qashqai patrná asi nevíce.

Qashqai je tedy robustním vozem, hlásící se k segmentu, ze kterého pochází. Jeho robustnost je však celkem úspěšně zjemněna, jednotlivými linkami, které naopak podporují jeho dynamiku. Z přední partie vás nejvíce zaujmou LED světlomety, jejich jasně čitelné horizontální proporce, byly u testované verze navíc podpořeny elegantním prvkem denního svícení. Boční profil svoji mohutnost nezapře, a to hlavně v místě zadních blatníků, kde i díky ustupujícímu bočnímu prosklení vzniká dost masa, které je navíc prolomeno linkou vycházející ze zadních koncových světel. Příslušnost ke kategorii SUV sebou přináší kompletní oplastování spodní části vozu, tedy obou nárazníků, lemů a prahů. Zadní partie pak disponuje poměrně objemnými, opět horizontálně orientovanými světly, které velmi decentně zabíhají do boční partie. Povedený vnější vzhled vozu pak podtrhují efektní devatenáctipalcové disky s efektním členěním a černo-stříbrnou barevnou kombinací.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia RS

Interiér, s výbavou Tekna, působí pohledně a hodnotně. Sedadla kombinující klasické látkové a kožené čalounění jsou prostorná, pohodlná a vyhřívaná. Moje obliba volantu u vozů této značky trvá i nadále. Jeho poměrně subtilní věnec a zploštělost spodní části jsou uživatelsky velmi příjemné a na pohled dobře vypadající.

Palubní desce dominuje nový sedmipalcový dotykový displej NISSANCONNECT, který nově umožňuje ovládat telefon skrze známé aplikace Apple CarPlay nebo Android Auto.

Díky příplatkové sadě Premium se efektním prvkem, interiéru testovaného vozu, stala panoramatická střecha, která ohromí svoji velkou prosklenou plochou. Dále tato sada nabídne exkluzivní audiosystém BOSE, který disponuje osmi reproduktory.

Qashqai Vám dále nabídne dostatek vnitřního prostoru, a to jak na předních, tak i na zadních pozicích. Zavazadlový prostor, který byl vybaven dvojitým dnem, pak disponuje příjemným objemem 410-ti litrů.

Benzínová motorizace

Zaměřme se ale na novou pohonnou jednotku, na jejímž vývoji se podílel také Mercedes. Jedná se o motorizaci, která se nabízí ve dvou výkonových variantách disponujících 120-ti nebo 160-ti koňmi, dvojího výkonového naladění je zde dosaženo pouze softwarovou úpravou. Nová, slabší motorizace pak nahradila původní 1.2 DIG-T, a nejenže se zlepšili výkonové parametry, se kterými došlo také ke zlepšení hodnot týkající se například zrychlení, došlo navíc také k jisté úspoře paliva. Díky dvojímu výkonovému naladění nové třináctistovky pak z nabídky vypadla i původní 1.6 DIG-T.

V reálu mě nová pohonná jednotka mile překvapila, testovaná 160-ti koňová verze je příjemně agilní. Velkým plusem je pak její tichý projev směrem do kabiny. To v kombinaci s uživatelsky nenáročným dvojspojkovým automatem DCT dělá jízdu velmi klidnou a pohodlnou. Přeplňování nové pohonné jednotky prakticky nepociťujete a zátah je tedy velmi kontinuální. Motor v kombinaci s automatem disponuje kroutícím momentem 270Nm, a to již od nějakých 1600 otáček. Zrychlení na stovku pak tato jednotka zvládá za 9,9 s. A jak je to se spotřebou? V tabulkách výrobce se dočtete, že kombinovaná spotřeba dle WLTP se u této motorizace a převodovky pohybuje okolo 7,0–7,2 l/100 km. Já jsem se pak s Qashqaiem v rámci týdenního testu pohyboval okolo hodnoty 7,3 l/100km.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën C3 1.6 HDi

Podvozkově pak patří Qashqai spíše do kategorie těch tvrdších, sportovnějších. Podvozek je tedy celkem jistý, a to i při ostřejší jízdě. Slušivé devatenáctky s nízkoprofilovým obutím tento dynamický jízdní projev jen podporují, na druhou stranu, při trefení nějaké té nerovnosti, umí o sobě dát značně vědět.

Nová benzínová motorizace zaslouží jednoznačně chválu, testovaná silnější varianta nabízí dostatek výkonu a velmi tichý jízdní projev.

Dlouhodobá oblíbenost vozu Nissan Qashqai je jednoznačně zasloužená. Tento průkopník segmentu, to ale s konkurencí nemá vůbec jednoduché. Jeho zbraně jsou však celkem jasně čitelné. Líbivý a dynamický vnější design, ke kterému se nově připojily i povedené nové benzínové jednotky.

Navíc cenová politika automobilky není nastavena nijak nepříznivě. Základní model Nissanu Qashqai pořídíte za akční cenu již od 449 000 Kč včetně DPH. Tento vůz pak disponuje základní výbavou VISIA, benzínovou motorizací DIG-T 140 a manuální převodovkou. Námi testovaný vůz, který disponoval výbavou TEKNA, silnější benzínovou motorizací DIG-T 160 a automatickou převodovkou DCT startuje s akční cenou na 742 790 Kč včetně DPH.

Komentáře