Že Nissan připravuje do Tokia koncept konkurenta Toyobaru víme už nějaký ten pátek, ale že zajde až tak daleko, to se hádám nikdo neodvážil ani odhadnout. Jeho malé kupé IDx má totiž nejen pohon zadních kol, ale i design vycházející z legendárních prvních Skylinů z přelomu 60. a 70. let!
Na japonském autosalonu se IDx představuje hned ve dvou verzích – klasický Freeflow a sportovní Nismo. Myslím, že každému je jasné, že především Nismo má šanci zabodovat. Ať už jde o válečné zbarvení, malá zrcátka na kapotě, přední nárazník, vytažené blatníky nebo postranní výfuky… Tohle se Nissanu prostě povedlo.
Oba modely mají na délku 4,1 metru, na výšku 1,3 metru a pouze šířka se liší – Freeflow má 1,7 metru, Nismo je o 0,1 metru širší. Sportovnější provedení také jezdí na devatenáctipalcových kolech, tedy o palech větších, než co nabízí konvenční provedení.
Pod kapotou IDx Freeflow se objevuje zážehový motor s objemem mezi 1.2 – 1.5 litru v kombinaci s automatem CVT. To pohon IDx Nismo je o poznání zajímavější – přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku doplňuje automat CVT s režimem šestistupňového manuálního řazení.
##nissan_idx##
Zdroj: Nissan