Nissan ukazuje evropskou specifikaci pickupu NP300 Navara

Dvanáctá generace Nissanu Navara si odbyla premiéru již v loňském roce, kdy se podívala do Asie a Austrálie. Za tři týdny začínající frankfurtský autosalon bude hostit debut evropské specifikace populárního pickupu, pod jehož kapotou se objeví výhradně 2.3litrový diesel.

Nejvýraznějším prvkem nové generace je, pro Nissany velmi typická, maska chladiče ve tvaru písmene V s chromovanými detaily. V předních světlometech se objevují LED diody pro denní svícení ve tvaru bumerangu, zatímco blinkry se z blatníků přestěhovaly do zpětných zrcátek. V nabídce barev se objeví mimo jiné i odstíny Savannah Yellow a The Earth Bronze, které mají v kontrastu s černým sloupkem B podtrhnout sportovnější charakter nové Navary. V nabídce bude Navara s karosérií King Cab (délka ložné plochy 1788 mm) a Double Cab (délka ložné plochy 1578 mm).

Interiér se podle Nissanu výrazně inspiroval ve světě SUV, který mu pomohl dosáhnout nové dimenze kvality v celém segmentu pickupů. Kromě materiálů a kvality zpracování se výrazně zlepšila ergonomie a prostornost kabiny. Nové kapličce přístrojů dominuje barevný TFT displej s přístupem kompasu, navigace, rádia nebo ukazatelem spotřeby, středovou konzoli ve vyšších verzích výbavy zdobí displej multimediálního systému či ovladače dvouzónové automatické klimatizace. Přední sedadla využívají technologie, inspirované agenturou NASA, přičemž jejich tvarování má zbystřovat pozornost posádky.

Pod kapotou evropské specifikace najdeme 2.3litrový naftový čtyřválec dCi o výkonu 160 nebo 190 koní, přičemž v silnějším provedení má vůbec poprvé v segmentu dvojici turbodmychadel. Přes šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovku jsou poháněna dvě nebo všechna čtyři kola. Double Cab má na zadní nápravě pětiprvkové zavěšení, které je o 20 kilo lehčí, než u předchůdce s listovými pery. Jejich vylepšenou podobu nicméně stále využívá provedení King Cab, u nějž váží o 7 kilogramů méně než u předchozího zavěšení zespodu, ale poskytují o 3,1 procent lepší nájezdový úhel zadních kol a snižují hluk od vozovky. Užitečné zatížení přesahuje v rámci celé modelové řady jednu tunu, tažná síla je dokonce 3,5 tuny!

Mohlo by vás zajímat:  Nissan míří do New Yorku s modernizovaným sedanem Versa

Novinkou v segmentu je panoramatický kamerový parkovací systém, respektive nouzové brzdění při zjištění překážky. K dalším prvkům zajišťujícím bezpečnost a pohodlí patří tempomat, asistent pro sjíždění prudkých svahů a asistent rozjezdu do kopce. Při pohybu ve městě ocení zákazník couvací kameru nebo parkovací senzory.

Zdroj: Nissan

Komentáře