Nissan uvolnil informace i snímky k evropské verzi modelu Note

Evropa se dočká také! Po japonské premiéře ještě v loňském roce a zámořské premiéře letos v Detroitu dostane také Evropa šanci poznat novou generaci malého MPV Note od Nissanu

A designem může rozhodně zaujmout, protože pryč je usedlost generace odcházející. Přední části dominuje výrazná maska chladiče, která je propojena s čelními světlomety. Boční linii zdobí zvedající se linie oken a zajímavě navržený prolis na dveřích. Zadní část působí asi nejobyčejněji, avšak opět rozhodně nezklame. Zaujme hlavně bohaté prohýbání. Aby byl design ještě zajímavější, bude k dispozici optický paket Dynamic Styling, který upraví oba nárazníky, přidá nové prahy a také decentní zadní spoiler. 

Interiér, který znáte z americké verze zvané Versa Note, můžete zapomenout. Pro Evropu Nissan údajně materiály zkvalitnil a také zlepšil vzhled středového panelu. Ten nabídne kruhové výdechy ventilace místo hranatých a sdružený ovladač topení, klimatizace či rádia ve stylu Micry namísto tří samostatných otočných ovladačů. Změnami prošly také budíky, které jsou v evropské specifikaci v kapličce tři. 

Rozměrově se nový Note zařadí po bok toho starého. Na délku narostl o 17 mm (4100 mm), rozšířil se o 4 mm (1695 mm), ale snížil se o 15 mm (1535 mm). Rozvor náprav zůstal stejný, tedy 2600 mm a do kufru nově naložíte o 20 litrů navíc (300 litrů). 

Pod kapotou se objeví dva zážehové a jeden vznětový motor. Zážehová větev je zastoupena dvojicí tříválců s objemem 1.2 litru. Slabší, bez přeplňování, nabídne 80 koní a 110 Nm při spotřebě 4,7 l/100 km a silnější verze s přeplňováním nabídne 98 koní a 142 Nm při spotřebě jen 4,3 l/100 km. Vznětové motory zatím reprezentuje pouze 1.5 dCi, ke kterému však Nissan uvedl pouze spotřebu 3,6 l/100 km. Převodovky budou prozatím dvě – základem pro všechny verze je 5-ti stupňový manuál, za příplatek lze dosáhnut na automat CVT. 

Mohlo by vás zajímat:  Subaru WRX STI a Mark Higgins pokořili vlastní rekord na Isle of Man

Přesný ceník Nissan zatím zveřejnit odmítl, avšak uvedl, že k dispozici budou tři stupně výbavy – Visia, Acenta a Tekna. V nabídce příplatkové výbavy se budou také nacházet technicky vychytávky jako monitorování mrtvého úhlu, varování při vyjetí z pruhu, detekce pohybujících se objektů nebo systém Around View Monitor