Nissan X-Trail druhé generace žije dál, v Číně

Druhou generaci Nissanu X-Trail v Evropě už přes rok nekoupíte, jak však asi správně tušíte, populární SUV neskončilo úplně. Druhým domovem pro, na některých trzích, už výběhové modely se často stává Čína a to je také případ X-Trailu.

Kdo by však čekal jen nějakou bezduchou kopii, bude z Dongfengu Fengdu MX6 asi lehce zklamán. Jelikož Nissan s Dongfengem v Číně spolupracuje, jedná se o v licenci vyráběné SUV na osvědčené platformě Nissanu. Logo japonské automobilky dokonce najdeme v motorovém prostoru, kde má místo dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 144 koní s točivým momentem 198 Nm. Na všechna kola, s možností volby režimu 2WD, Auto nebo Lock, přenáší výkon šestirychlostní manuál či bezestupňový automat CVT.

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover Evoque Long

Logo Nissanu nesou i informační technologie na palubě 4625 mm dlouhého, 1790 mm širokého a 1735 mm vysokého Dongfengu. Vedle už tradičnější kontroly tlaku v pneumatikách a zadní parkovací kamery se dostalo na adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu i panoramatický kamerový systém. Výstupem pro většinu systémů je 6,2palcová obrazovka multimediálního systému, umístěná tradičně na středové konzoli. Z dalších prvků výbavy zaujmou boční airbagy, elektrická přední sedadla, automatická klimatizace nebo audiosystém.

Samotná karosérie je sice především zepředu důkladně maskovaná, ani zde se však původ v X-Trailu neutají. Především světla, jakkoliv s jinou optikou, svým tvarem prozrazují pravdu. Změnou však prošla maska chladiče i nárazník, který není tak robustní jako u japonského originálu. Příbuznost se nepodařilo zakrýt ani z profilu, respektive zadní části a to i když se měnila optika vertikálních světel a přibyl výrazný spoiler. Ještě jednou se dnes přesuneme do interiéru, kde sice dominuje nová středová konzole a přístrojový panel, volant i sedadla však původ prozradí téměř dokonale.

Mohlo by vás zajímat:  GMC představuje upravenou Sierru

Jak dává tušit zpracování i generační zastaralost, cena nebude tak vysoko jako u původního Nissanu. Dongfeng Fengdu MX6, vyráběný v továrně Zhengzhou-Nissan (další značka vzniklá v joint venture Dongfeng-Nissan), se do prodeje dostane 19. března v cenovém rozpětí mezi 130 000 – 170 000 juanů (cca 510 000 – 670 000 korun). Pro srovnání – původní X-Trail se pohyboval v rozpětí 207 800 – 269 800 juanů (cca 816 000 – 1 060 000 korun).

Zdroj: Dongfeng, autohome.co.cn