Minulý rok opustil Nissan Andy Palmer, šéf produktového plánování značky, aby se stal šéfem Lagondy. Stejnou cestu si vybral také prezident Infiniti Johan de Nysschen, jenž se stal pro změnu šéfem Cadillacu. Tyto zprávy by nebyly až tak zajímavé, kdyby nové vedení obou automobilka nepřistoupilo k radikální čistce sportovních modelů – do výroby se nedostane Nissan IDx, Nissan BladeGlider a dokonce ani Infiniti Q50 Eau Rouge.
Přitom sportovní sedan inspirovaný formulí 1 měl být hlavním trumfem Infiniti v boji s BMW nebo Mercedesem. De Nysschen loni dokonce uvedl, že by se mělo dostat na výrobu několika stovek kusů ročně za cenu kolem 100 000 dolarů (cca 2,45 milionu korun). Nic z toho se však v realitu nepromění – viceprezident severoamerického zastoupení značky Michael Bartsch sice oficiálně tvrdí, že o osudu modelu ještě rozhodnutí nepadlo, jedním dechem však dodává, že hlavním cílem Infiniti je vybudování portfolia masověji orientovaných modelů.
V podobném duchu hovoří také hlasy z Nissanu, který se rozhodl nepokračovat ve vývoji lehkého kupé IDx a netradičně řešeného elektrického modelu BladeGlider. Ještě v roce 2013 přitom Andy Palmer plánoval celé portfolio sportovních kupé, IDx počínaje a GT-R konče. Důvod „zaříznutí“ obou modelů je stejný jako u Infiniti – cíl soustředit se na masověji prodávané modely, zvyšující tržní podíl automobilky.
Zdroj: autonews.com