Načerpání plné nádrže, doslova pod okraj, se děje hlavně ve chvíli, kdy jsou ceny paliv nízké a majitelé vozů toho chtějí využít. Doslova tak do své nádrže nacpou, co se do ní jen vejde. Nikoliv po první cvaknutí tankovací pistole, ale ještě mnohem více. Stačí ji lehce vysunout a čerpat dále. Takové tankování plné však může mít i svá rizika. Jaká?
Riziko poškození nádrže
Pokud dojde k načerpání paliva doslova hned po okraj, může to vést klidně i k poškození palivové nádrže vozu. Stejně jako jakékoliv jiné látky, i palivo v nádrži může měnit vlivem výkyvů teplot svůj objem. V souvislosti s tím může dojít ke zvyšování tlaku na nádrž a ke vzniku drobných trhlinek, tedy jednoduše řečeno – k prasknutí palivové nádrže.
Riziko nenastartování
V souvislosti s výše uvedeným mohou být některé vozy vybaveny pojistkou, která riziku praskání nádrže zabrání. Jednoduše tak, že pokud je nádrž natankovaná více než by mělo být, auto nenastartujete. V takovém případě nezbývá nic jiného, než vzít hadičku, nějaký ten litr odčerpat a poté to zkusit znovu. Sice žádné poškození při tomto stavu nehrozí, ale výrazně nám to komplikuje život.
Riziko neodpovídající kvality paliva
Tato situace se týká spíše těch, kteří nejezdí zase až tak často. Běžně není problém vyjet plnou nádrž za pár týdnů, a to i když jezdíme podprůměrně. Jsou ale řidiči, kterým auto i dlouhé týdny nebo měsíce stojí v garáži. Za tuto dobu se sice kvalita nijak výrazně nezhorší, ale může dojít k tomu, že palivo neodpovídá současným podmínkám. Příkladem může být například plná nádrž letní nafty, která v ní zůstane až do zimy.
Riziko přetečení nádrže
Při neopatrné manipulaci s tankovací pistolí může dojít také k tomu, že do nádrže budeme dostávat tolik paliva, že nám přeteče. V takovém případě veškeré naše snahy o úsporu peněz přišly vniveč, jelikož část zaplaceného paliva skončí na zemi. A k tomu nepočítáme komplikace jako je znečištěný oděv, nebo dokonce i riziko požáru.
Zdroj: https://www.quora.com/When-not-driving-a-car-for-an-extended-time-should-the-gas-tank-be-left-full-or-empty