Nízký kilometrový nájezd u ojetého vozu může značit závažnější problém než jen stočený tachometr

Driving 2934477 1280

Auto s nízkým nájezdem se jeví jako výhodná koupě, ale ve skutečnosti může jít o velký risk. Řada lidí jde při výběru slepě jenom po tom, aby na tachometru bylo co možná nejmenší číslo. Takové auto považují za dobrý kup, jelikož čím méně najelo, tím v lepším stavu je. Tato přímá úměra ale nemusí vždy platit, a někdy dokonce může být auto s nízkým kilometrovým nájezdem horší než auto s prokazatelně stočeným tachometrem. Proč?

Krátké jízdy

Když má auto najeto jenom velmi málo, znamená to jediné. S vozem se skoro nejezdilo, což nemusí být vždy jenom plus. Když auto dlouhodobě stojí, je to pro něho podobně špatné, jako když se s ním jezdí více, než je zdrávo. Také nezapomínejme na to, že malý nájezd může souviset i se skutečně krátkými cestami, kdy se motor ani nestačí zahřát a řidič už parkuje. Ani toto vozu dlouhodobě nesvědčí a nový majitel získává ojetinu, která nemusí být ideální.

Mohlo by vás zajímat:  Ojeté auto z Německa zní jako ideální volba. Ne vždy se však jedná o skutečně dobrou investici
Zdroj obrázku: Pixabay

Stočený tachometr

Stáčení tachometrů je problém mnohých ojetin. Velmi nízký kilometrový nájezd může ve skutečnosti naznačovat i to, že bylo s údajem najetých kilometrů manipulováno. Kdo si toto nepřipustí, nemá šanci zjistit ani to, kolikrát byl tachometr stáčen, ani to, o kolik kilometrů to přesně bylo. To už se jako výhodnější koupě jeví auto s prokazatelně stočeným tachometrem, u kterého víme, kolik mělo původně – v případě mnoha motorizací totiž ani stovky tisíc na tachometru nejsou problém.

Mohlo by vás zajímat:  Naučit se jezdit s elektromobilem může být oříšek, mnozí nerespektují základní pravidla

Zanedbávaný servis

Ojetina s nízkým počtem najetých kilometrů může být riziková i z důvodu zanedbaného servisu. Typickým příkladem jsou výměny oleje. Řada lidí si myslí, že ten by se měl měnit až ve chvíli konkrétního kilometrového nájezdu. Výrobci olejů i vozů ale mluví jinak a interval by měl být buď kilometrový, nebo časový. Jedině tak bude zajištěno správné mazání. Mnoho lidí na něco podobného málokdy dbá, a tak se mohou brzy objevit i problémy s motorem.

Zdroj: https://www.frugalwoods.com/2019/10/25/why-buying-a-low-mileage-used-car-is-the-worst-of-both-worlds/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora