Nová generace Hyundai Santa Fe bude díky technologii sledování mrtvého úhlu ještě bezpečnější

03

Na existenci tak zvaného mrtvého úhlu jsou řidiči upozorňováni již v autoškole. Jedná se o prostor, který řidič není schopen při řízení vidět za pomoci žádného ze zpětných zrcátek ani přímým pohledem. V současné době se mnohé automobilky snaží tento problém vyřešit instalováním speciální soustavy kamer a senzorů, které řidiče na výskyt vozidla v jeho mrtvém úhlu upozorní. Jedním z modelů, který s touto technologií nyní přichází na trh, je i nový Hyundai Santa Fe.

Bezpečnost nade vše

Nový model tohoto severokorejského SUV klade na bezpečnost velký důraz, například v nárazových testech Euro NCAP obdržel nový Santa Fe pětihvězdičkové, tedy nejvyšší hodnocení. Zdá se, že technologie sledování mrtvého úhlu za pomoci kamerového systému neboli Blind-spot View Monitor (BVM) je tedy jen další cesta, jak bezpečnostní výbavu tohoto vozidla ještě zdokonalit. Jen pro úplnost dodejme, že systém BVM automobilka již od loňského roku úspěšně používá v jiném ze svých oblíbených modelů, kterým je Hyundai Nexo.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi uvádí ASX s novým naftovým motorem

Mrtvý úhel nemá šanci

Jednou z velkých předností tohoto kamerového systému je skutečnost, že řidiče nejen před nebezpečnou situací varuje, ale zároveň mu na displeji přístrojové desky zobrazí pohled na levou či pravou stranu automobilu, podle toho ve kterém mrtvém úhlu se jiné vozidlo nachází. BVM používá nejmodernější širokoúhlé kamery, které se nacházejí na každé straně nového Hyundai Santa Fe a které zaznamenávají dopravní situaci v místech mimo zorný úhel řidiče.

Obraz z těchto kamer se na displeji přístrojové desky navíc ukáže i pokaždé, když řidič zapne ukazatele směru, například když chce přejet do jiného jízdního pruhu. Tento systém ale najde své uplatnění i za zhoršených světelných podmínek, například za hustého deště, v mlze či ve tmě. Na závěr jen dodejme, že tato nová funkce sledování mrtvého úhlu by se u čtvrté generace vozidel Hyundai Santa Fe měla objevit v již průběhu letošního léta, na českém automobilovém trhu by k tomu mělo dojít nejpozději do konce letošního roku.

Mohlo by vás zajímat:  Volvo stahuje půl milionu vozů do servisu kvůli systému EGR. Potrubí se může i roztavit

Další užiteční pomocníci

Kromě systému BVM se ale nový Santa Fe může pochlubit i dalšími bezpečnostními a asistenčními systémy. Jedním z nich je například systém RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assistant), zabraňující kolizím s jinými vozidly při couvání. Tento systém při couvání z míst se špatnou viditelností řidiče upozorní na případná vozidla, která se k němu ze stran či zezadu přibližují, a navíc i automaticky aktivuje brzdy. Dalším inovativním systémem je asistent pro bezpečné vystupování SAE (Safety Exit Assist), který zabraňuje možným nehodám v situacích, kdy se zezadu přibližují jiná vozidla. V tomto případě totiž asistent na chvilku uzamkne dveře, a cestující tak nemohou do nebezpečné situace z automobilu vystoupit. Čtvrtá generace oblíbeného jihokorejského SUV se tak bude moci pochlubit jednou z nejlepších bezpečnostních výbav ve své třídě.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora