Nová generace Opelu Corsa vypadá jako Adam

Pátá generace Opelu Corsa je po Volkswagenu Passat druhým, pro evropský trh velmi důležitým modelem, který se představil během několika posledních dnů. Písmenem E značený hatchback pak ze všeho nejvíc připomíná městský Adam, najít se na něm dají ale i prvky odcházející generace.

Nová Corsa stojí na platformě SCCS, která je shodná s odcházející generací a kterou vyvinul Opel spolu s Fiatem. Poznat je to třeba i na rozměrech, protože do délky narostla Corsa pouze o 3 mm na 4002 mm. Způsobeno je to především výrazně tvarovaným předním nárazníkem s velkou maskou chladiče a docela komplikovanými předními světlomety s LED diodami pro denní svícení. Inspirace menším Adamem, který nabízí vlastně to stejné zde rozhodně není čistě náhodná. Zadní část naopak míří o něco výš, když hledá inspiraci v Astře nebo malém MPV Meriva. A kde najdeme aktuální generaci? Především při pohledu z profilu je jasné, že Opel vlastně jen hodně modernizoval (byť prý na karosérii má být minimum shodných prvků).

Pokud jsme o exteriéru mluvili v souvislosti s výraznou inspirací hatchbackem Adam, interiér je snad s Adamem zcela shodný. I u většího modelu je totiž dominantním prvkem sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému IntelliLink, spolupracující jak s produkty od Applu, tak s chytrými telefony s operačním systémem Android. Infotainment lze ovládat i hlasem a především díky jeho instalaci byla tlačítka zredukována na minimum. Kromě středového panelu prošel generační obměnou také volant, přístrojový štít a sedadla, za příplatek lze sáhnout po panoramatické střeše. Kufr tří- i pětidvéřového modelu i nadále pojme 285 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes přichází s upravenou třídou A

Jakkoliv se může karosérie zdát podobné té u předchozí generace, technicky nemá nová Corsa s tou předchozí společný jediný díl!. Vše začíná u nové geometrie řízení a specifické kalibrace softwaru elektrického posilovače řízení s režimem City, díky kterému se sníží síla potřebná pro ovládání volantu při manévrování v malých rychlostech. Nové jsou také kulové čepy, geometrie přední nápravy, odladění zadní nápravy a pevnější pomocný rám. Díky o 5 cm nižšímu těžišti a již zmíněným úpravám podvozku a řízení se povedlo zlepšit směrovou stabilitu i jízdní vlastnosti celkově, nová charakteristika tlumičů přispívá ke komfortnější jízdě. Zákazníci budou moci sáhnout po dvou verzích podvozku – Comfort a Sport, přičemž ta druhá nabízí tvrdší pružiny a tlumiče,  specifickou geometrii řízení a posilovač, nastavený pro bezprostřednější reakce.

Největší novinkou pod kapotou je použití přeplňovaného zážehového tříválce 1.0 Ecotec s přímým vstřikováním a výkonem 90 nebo 115 koní. Obě verze disponují točivým momentem 170 Nm, který je dostupný už v 1800 ot./min. Další zástupci benzínové řady jsou dvanáctistovka o výkonu 70 koní a čtrnáctistovka o výkonu 90 koní (obě v atmosférické verzi), respektive přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 100 koní s maximálním točivým momentem 200 Nm. Dieselový čtyřválec 1.3 CDTI je k dispozici ve verzích se 75 a 95 koňmi. Z převodovek je v nabídce pětistupňový manuál minimálně pro silnější diesel, šestistupňový manuál a také nově vyvinutý šestistupňový automat.

Mohlo by vás zajímat:  Chrysler mírně upravil sedan 300

Vůbec poprvé se v segmentu malých automobilů nebo minimálně v řadě Corsa dostane na některé bezpečnostní asistenty. Jmenovat můžeme bi-xenonové světlomety, systém pro bezpečnou změnu jízdních pruhů Side Blind Spot Alert, kameru Opel Eye s funkcí rozpoznávání dopravních značek Road Sign Recognition, systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning, systém dálkových světel High Beam Assist, systém monitorování odstupu Following Distance Indication s funkcí Forward Collision Warning (využívající červený výstražný symbol, který se promítá přímo na čelní sklo) nebo monitorování poklesu tlaku v pneumatikách Tire Pressure Monitoring System. Pro bezpečnější orientaci při parkování využívá Corsa parkovací asistent Advanced Park Assist, který dokáže zcela sám zaparkovat vůz couváním, nebo couvací kameru. Na přání lze rovněž dokoupit nosič jízdních kol FlexFix, integrovaný do zadního nárazníku.

Premiéra se uskuteční na říjnovém pařížském autosalonu, po kterém Corsa E hned zamíří do prodeje. Jako již tradičně bude nováček dostupný i v Británii pod značkou Vauxhall.

##opel_novacorsa##

Zdroj: Opel