Hlavními hvězdami ekologické části expozice Volkswagenu ve Frankfurtu budou bezesporu malý e-Up! a jeho větší sourozenec e-Golf. Všeobecně známé informace o obou modelech doplňují první reálné fotky e-Golfu a nové fotky e-Up!u.
A právě s hatchbackem segmentu C jsme měli možnost setkat se již před autosalonem v Ženevě. Tehdy však šlo nejspíše o nějaký druh předprodukčního modelu. Buď jak buď, konečná podoba se ukáže ve Frankfurtu. A určitě ji poznáte – nový je totiž přední nárazník, maska chladiče i světla. Že jde o elektromobil prozradí i absence klasického výfuku.
Elektrická jednotka pod kapotou nabízí výkon 115 koní a točivý moment 270 Nm. Dynamika elektrického Golfu není nejhorší – na 100 km/h se ocitnete za 10,4 sekundy. Maximální rychlost je však omezena na 140 km/h. Motor je spojen s jednostupňovou převodovkou s integrovaným diferenciálem a mechanickou parkovací brzdou. Co Vás bude jistě zajímat nejvíce, to je dojezd. Ten se pohybuje, díky 24,2 kWh bateriím, okolo 130 – 190 km.
Dobíjení hatchbacku segmentu C trvá z běžné sítě asi 13 hodin, při použití wall boxu se čas zkrátí na 8 hodin a pokud máte k dispozici rychlonabíječku, baterie jsou nabité do 80% za asi 30 minut. Váha e-Golfu je 1510 kg, z čehož celých 318 kg zabírají akumulátory. Základní cenu Volkswagen nestanovil, ale 100 km Vás v e-Golfu, při spotřebě 12,7 kW/100 km, vyjde v Německu na 3,28 eur (cca 85 Kč).
O menším e-up!u oficiálně víme již od půlky března. Právě tehdy se představil uzavřené skupině lidí na akci ve Wolfsburgu. Jeho parametry se od té doby téměř nezměnily – elektromotor, umístěný pod podlahou, má výkon 82 koní, maximální točivý moment 210 Nm a je spojený s jednostupňovou převodovkou. Zrychlení na 100 km/h proběhne za 12,4 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na 130 km/h. Lithium-iontové baterie o kapacitě 18,7 kWh jsou umístěny pod podlahou a dovolí elektrickému Up!u dojezd mezi 120 – 160 km.
Malý e-up! pracuje ve třech jízdních režimech – standard, Eco a Eco+. Při aktivaci režmi Eco sníží elektronika výkon motoru na 67 koní, upraví chod klimatizace a také odezvu na plynový pedál. V režimu Eco+ se výkon sníží dokonce na 54 koní a klimatizace je automaticky vypnutá. Výsledkem těchto snah je delší dojezd.
Nabíjení z konvenční zásuvky (230 V) trvá asi 9 hodin, z wall boxu asi 6 hodin a z rychlonabíječky trvá nabití na 80% kapacity rovných 30 minut. Hmotnost e-Up!u stoupla na 1139 kg, z čehož 230 kg zaberou baterie. Základní cena elektrického městského modelu je 26 900 euro (cca 695 000 Kč), 100 km jízdy přijde na 3,02 eur (cca 78 Kč).
Zdroj: Volkswagen