Nové elektromobily Volkswagenu na IAA

Hlavními hvězdami ekologické části expozice Volkswagenu ve Frankfurtu budou bezesporu malý e-Up! a jeho větší sourozenec e-Golf. Všeobecně známé informace o obou modelech doplňují první reálné fotky e-Golfu a nové fotky e-Up!u.

A právě s hatchbackem segmentu C jsme měli možnost setkat se již před autosalonem v Ženevě. Tehdy však šlo nejspíše o nějaký druh předprodukčního modelu. Buď jak buď, konečná podoba se ukáže ve Frankfurtu. A určitě ji poznáte – nový je totiž přední nárazník, maska chladiče i světla. Že jde o elektromobil prozradí i absence klasického výfuku. 

Elektrická jednotka pod kapotou nabízí výkon 115 koní a točivý moment 270 Nm. Dynamika elektrického Golfu není nejhorší – na 100 km/h se ocitnete za 10,4 sekundy. Maximální rychlost je však omezena na 140 km/h. Motor je spojen s jednostupňovou převodovkou s integrovaným diferenciálem a mechanickou parkovací brzdou. Co Vás bude jistě zajímat nejvíce, to je dojezd. Ten se pohybuje, díky 24,2 kWh bateriím, okolo 130 – 190 km. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Auto vyrobila již 100 000 vozů iV. Stávající portfolio se rozšíří o nejméně tři další čistě elektrické automobily

Dobíjení hatchbacku segmentu C trvá z běžné sítě asi 13 hodin, při použití wall boxu se čas zkrátí na 8 hodin a pokud máte k dispozici rychlonabíječku, baterie jsou nabité do 80% za asi 30 minut. Váha e-Golfu je 1510 kg, z čehož celých 318 kg zabírají akumulátory. Základní cenu Volkswagen nestanovil, ale 100 km Vás v e-Golfu, při spotřebě 12,7 kW/100 km, vyjde v Německu na 3,28 eur (cca 85 Kč). 

O menším e-up!u oficiálně víme již od půlky března. Právě tehdy se představil uzavřené skupině lidí na akci ve Wolfsburgu. Jeho parametry se od té doby téměř nezměnily – elektromotor, umístěný pod podlahou, má výkon 82 koní, maximální točivý moment 210 Nm a je spojený s jednostupňovou převodovkou. Zrychlení na 100 km/h proběhne za 12,4 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na 130 km/h. Lithium-iontové baterie o kapacitě 18,7 kWh jsou umístěny pod podlahou a dovolí elektrickému Up!u dojezd mezi 120 – 160 km. 

Mohlo by vás zajímat:  Nová úsporná dvojice Seatu

Malý e-up! pracuje ve třech jízdních režimech – standard,  EcoEco+. Při aktivaci režmi Eco sníží elektronika výkon motoru na 67 koní, upraví chod klimatizace a také odezvu na plynový pedál. V režimu Eco+ se výkon sníží dokonce na 54 koní a klimatizace je automaticky vypnutá. Výsledkem těchto snah je delší dojezd

Nabíjení z konvenční zásuvky (230 V) trvá asi 9 hodin, z wall boxu asi 6 hodin a z rychlonabíječky trvá nabití na 80% kapacity rovných 30 minut. Hmotnost e-Up!u stoupla na 1139 kg, z čehož 230 kg zaberou baterie. Základní cena elektrického městského modelu je 26 900 euro (cca 695 000 Kč), 100 km jízdy přijde na 3,02 eur (cca 78 Kč).

Mohlo by vás zajímat:  Paříž 2012 - Facelift hybridní Hondy CR-Z

Zdroj: Volkswagen