Nové Mini John Cooper Works

Vášeň pro motoristický sport mají vozy značky Mini v genech již více než 55 let. Tato vášeň je nyní vyjádřena nejnovější generací modelu Mini John Cooper Works. Má dosud nejvýkonnější motor, který kdy byl instalován do sériového vozu Mini, technologie podvozku pocházející ze světa okruhových závodů a specifické designové prvky, které nejenže optimalizují aerodynamiku, ale také podtrhují jeho exkluzivní charizma.

Výkon je dílem dvoulitrového čtyřválcového motoru, jehož vývoj byl založen na nejnovějších pohonných jednotkách s technologií Mini TwinPower Turbo. Motor generuje maximální výkon 170 kW (231 koní) a nejvyšší točivý moment 320 Nm. Díky němu nové JCW zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,3 s, což je oproti předchůdci o zlepšení o 0,2 sekundy. Rovněž pružné zrychlení se zlepšilo, a to o 10 procent na 5,8 s potřebných pro zrychlení z 80 na 120 km/h. Hodnoty kombinované spotřeby a emisí CO2 činí v testovacím cyklu EU 6,7 l/100 km a 155 g/km. Ve spojení s volitelnou šestistupňovou sportovní převodovkou Steptronic činí průměrná spotřeba 5,7 l/100 km a emise CO2 dosahují 133 g/km – to jsou ve srovnání s předchůdcem hodnoty nižší téměř o 20 %.

Extrémně výkonný motor, sportovní výfuk, sportovní podvozek s exkluzivními sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin John Cooper Works, sportovní brzdový systém, vyvinutý přední specializovanou společností Brembo, aerodynamický kit John Cooper Works včetně specifického zadního spoileru a charakteristický vzhled kokpitu doplňují nově vyvinutá sportovní sedadla John Cooper Works s integrovanými opěrkami hlavy. Všechny tyto ingredience společně tvoří jeden precizně sladěný celek.

Hnací síla motoru je na přední kola standardně přenášena šestistupňovou převodovkou se zcela novou konstrukcí, kterou charakterizuje nízká hmotnost, krátké dráhy řazení a zlepšené akustické a vibrační vlastnosti. Nová přímo řazená převodovka přináší do hry inovaci, která přijde vhod zejména ve chvíli, kdy řidič s novým JCW jede sportovně. Senzor řazení umožňuje aktivní synchronizaci otáček motoru. Při řazení převodového stupně tato funkce dokáže automaticky přizpůsobit otáčky motoru otáčkám vstupního hřídele zvoleného rychlostního stupně, čímž zabraňuje škubání při podřazování a zlepšuje komfort.

Společně s typickou koncepcí vozu, čítající pohon předních kol, nízké těžiště, krátké převisy, široký rozchod kol a tuhou konstrukci karoserie, prošel rozsáhlým vývojem také podvozek nové generace Mini. Nové JCW je standardně vybaveno sportovním podvozkem, který těží z osvědčeného konstrukčního principu, kdy přední náprava je vybavena zavěšením McPherson a vzadu pracuje víceprvková náprava Multilink.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen chystá uvedení silnější verze Golfu R

Z důvodů snížení hmotnosti a zvýšení konstrukční tuhosti je přední náprava osazena hliníkovými ložisky a nápravnice s rameny jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli. Specifická kinematika přední nápravy má velký vliv na chuť vozu zatáčet, stejně jako na preciznost jeho řízení, které je z větší části prosté takzvaného tahání za volant, tedy přenosu hnacích momentů do řízení. Také na zadní nápravě byl zvýšen podíl vysokopevnostní oceli, jež zaručuje vysokou tuhost v kombinaci s nižší hmotností. Duté stabilizátory na přední a zadní nápravě, inovativní ložiska, hydraulické silentbloky motoru a specifická trojitá horní uložení tlumičů dále přispívají k tomu, že nové Mini JCW si zachovává precizně ovladatelné řízení a optimální komfort i při vyloženě sportovní jízdě.

Součástí standardní výbavy nového JCW je obzvláště výkonný sportovní brzdový systém, vyvinutý speciálně pro tento model. Byl navržen ve spolupráci se specialisty značky Brembo. Kotoučové brzdy s pevnými třmeny zaručují konzistentní brzdný účinek bez vadnutí, a to i při jízdě na okruhu. Brzdové třmeny jsou lakovány červenou barvou a nesou logo výrobce. Standardní 17palcová kovaná kola z lehkých slitin John Cooper Works v designu Race Spoke byly rovněž exkluzivně vytvořeny pro nového vrcholového sportovce. Výbava na přání zahrnuje 18palcová kola z lehkých slitin John Cooper Works v designu Cup Spoke.

Standardně dodávaný stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) v sobě zahrnuje také funkci dynamické kontroly trakce DTC, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDLC a systém Performance Control, který podporuje agilní stáčivost vozu při dynamickém nájezdu do zatáčky. Ke standardnímu vybavení patří také variabilní elektromechanický posilovač řízení Servotronic, který svými zásahy omezuje průnik hnacích sil k rukám řidiče. Pro nové JCW jsou na přání k dispozici aktivně řízené tlumiče umožňující vybírat ze dvou režimů – sportovního a komfortního.

Šestiúhelníková maska chladiče má charakteristický voštinový vzor. Zde se, stejně jako na víku zavazadelníku, nachází logo John Cooper Works. Standardně dodávané LED přední světlomety obklopuje světelný prstenec z LED, fungující jako světlo pro denní svícení, a jeho spodní část je použita pro směrové ukazatele.

Optimální boční vedení při dynamické jízdě zajištují nově vyvinutá sportovní sedadla John Cooper Works s integrovanými opěrkami hlavy a specifickým látkovým čalouněním Dinamica v černé barvě Carbon. Nová sedadla jsou volitelně k dispozici s koženým čalouněním Dinamica, rovněž v černé barvě Carbon. Mezi standardně nabízené exkluzivní prvky patří nový kožený multifunkční volant a prahové lišty John Cooper Works, hlavice řadicí páky či volič převodovky Steptronic John Cooper Works, nerezové pedály a antracitové čalounění stropu.

Mohlo by vás zajímat:  Chang’an představil hatchback Eado XT

Standardní vybavení nového MINI John Cooper Works zahrnuje volič jízdních režimů, umožňující konfigurovat nastavení vozu. Pomocí otočného ovladače na středovém panelu vedle řadicí páky nebo voliče převodovky Steptronic může řidič vybrat nejen standardní režim MID, ale také módy SPORT a GREEN. Jízdní režimy ovlivňují reakce plynového pedálu, řízení, zvuk motoru, případně charakteristiku převodovky Steptronic, činnost aktivních tlumičů nebo činnost světelných diod okolo centrálního displeje.

Pro nové MINI John Cooper Works je k dispozici rozšířená nabídka asistenčních systémů. Mezi tyto systémy patří adaptivní tempomat, kamerový systém varující před čelním nárazem se systémem varování před srážkou s chodcem a s brzdnou funkcí, asistent dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, PDC, parkovací asistent a zadní parkovací kamera. Rovněž volitelný je výsuvný Head-Up Displej, který nabízí rozšířenou nabídku funkcí, navrženou přímo pro tento model. Kromě informací o rychlosti, rychlostních omezeních a zákazech předjíždění zobrazuje Displej aktuální navigační pokyny, zprávy Check Control, hlášení asistenčních systémů a seznam telefonních kontaktů či zábavních programů. Rovněž umí zobrazit aktuálně zařazený převodový stupeň a otáčky motoru v barevném schématu, které doplňuje signál upozorňující na včasné přeřazení.

Pro opravdu náročné je připraveno široké spektrum doplňkové výbavy. Jako alternativa ke standardní klimatizaci je připravena klimatizace dvouzónová. Dalšími dostupnými výbavovými prvky jsou vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, panoramatická střecha, nepřímé osvětlení interiéru s plynule měnitelnou barvou, vyhřívání čelního skla, dešťový senzor a automatické zapínání světlometů, elektricky vyhřívaná sklopná vnější zpětná zrcátka a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou zatmavovací funkcí. Pro individuální přizpůsobení exteriéru a interiéru vozu mohou zákazníci vybírat také z velkého množství nejrůznějších polepů střechy a vnějších zpětných zrcátek, pruhů na kapotu, čalounění sedadel či vnitřního obložení interiéru.

Navigační systém Mini Professional obsahuje 8,8 palců velký centrální displej a dotykový otočný ovladač Mini Touch. Vůbec poprvé může být nové Mini vybaveno SIM kartou integrovanou napevno ve voze. Díky ní lze využívat služeb, jako je tísňové volání E-Call, servisních služeb Mini TeleServices a mnoha dalších funkcí.

Zdroj: Mini