Blíží se pravidelné přezouvání z letních pneumatik na zimní. Pneuservisy mají žně a ty kvalitní budou mít brzy termíny zablokované na týdny dopředu, takže byste raději neměli se zamluvením vhodného času váhat. A je také nejvyšší čas zamyslet se nad tím, jaké zimní pneumatiky si pořídíte, nemáte-li schované ty z loňska. Můžete totiž hodně ušetřit, ale také se při výběru ošklivě spálit. Zejména některé „nové“ pneumatiky nemusejí být tak úplně nové. Prozradí je nejen jejich cena.
Pneumatiky z loňska
Máte-li někde na v garáži uskladněné loňské gumy, můžete sáhnout po nich. Ale abyste neměnili zbytečně, nejprve je třeba zkontrolovat, zda nejsou příliš sjeté. Minimální hloubka desénu jsou 4 milimetry, ale mějte na paměti, že pokud na nich budete skutečně jezdit celou zimu, projeví se to na nich. A tak nemá cenu nazouvat gumy s desénem, který jen lehce překračuje zákonem stanovené minimum. Hrozí, že za ně stejně na jaře dostanete pokutu. Nehledě na riziko, které s sebou jízda na pneumatikách ve špatném stavu přináší.

Správné skladování
Aby byly loňské pneumatiky opravdu provozuschopné, je třeba mít je přes léto správně uskladněné. Gumě vadí přímý sluneční svit, který urychluje její degradaci. A obecně pak pneumatikám vadí přílišná vlhkost nebo teplotní výkyvy. A tak je vhodné nechat je přes léto v suchém sklepě nebo v koutě garáže.
Levné „nové“ pneumatiky
Právě nesprávné skladování je většinou důvodem, proč jsou některé „nové“ pneumatiky nečekaně levné. Taková pneumatika je skutečně nová ve smyslu toho, že na ní ještě nikdy nikdo nejel. Ale může mít za sebou třeba pět let skladování, kdo ví kde. Často patřila nějaké firmě, která později zkrachovala, a než došlo na její likvidaci, pneumatiky byly prostě vyskládané na hromadě. V tom lepším případě ve skladu, v tom horším třeba volně na pozemku firmy. Jak se zub času a nepřízeň počasí na takové pneumatice podepsaly, není snadné odhadnout.
Zdroj: https://www.kaysdiscounttyres.com.au/blogs/2540-common-mistakes-you-should-avoid-when-buying-tyres