Nové Polo GTI dostane pod kapotu přeplňovanou osmnáctistovku

Hot-hatche, neboli malé rychlé hatchbacky, byly vždy velmi oblíbenými automobily. Nezabraly moc místa v garáži, přesto byly praktické a mnohdy na světlech napráskaly i mnohem silnějším a dražším vozům. Zároveň jsou i cenově dostupné, což je dělá zajímavé i mezi mladými řidiči.

Právě proto se automobilka Volkswagen v roce 2000 rozhodla vstoupit na tento trh s malým Polem GTI, který byl poháněn atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 120 koní. V roce 2003, už po konci výroby původního GTI, přišel na trh další hot-hatch z produkce koncernu VW – dieselová Fabia RS. Druhé GTI z dílen Volkswagenu přišlo na trh až v roce 2006 a tehdy se pod kapotou objevila přeplňovaná benzínová 1.8 TSI.

Mohlo by vás zajímat:  Studenti vytvořili studii šestimístného hatchbacku

Další etapa vývoje obou automobilů, kterým předcházela druhá generace Seatu Ibiza Cupra, vsadila na přeplňované čtyřválce 1.4 TSI. O přeplňování se tu staral kompresor společně s turbodmychadlem, což ve spojení s automatickou převodovkou DSG pomohlo k výkonu 180 koní. Tato převodovka byla jedinou možností, manuál k dispozici nebyl. Bohužel se prodeje ani s druhou etapou nevyšplhaly na očekávané hodnoty. Prodej Fabie RS byl dokonce tak nízký, že se Škoda rozhodla pro její ukončení. U Pola GTI a Ibizy Cupra pak bude problém vyřešen výměnou pohonné jednotky.

Mohlo by vás zajímat:  Dodge představuje další model s balíčkem Blacktop

Nového Volkswagenu Polo GTI bychom se měli dočkat v roce 2015, které by mělo místo původní 1.4 TSI dostat novou 1.8 TSI, z řady motorů EA888, které můžeme najít i pod kapotou Audi A3, Volkswagenu Golf nebo Seatu Leon FR. Motor produkuje výkon 180 koní a točivý moment 250 Nm. Zdá se Vám to málo? Pokud jste čekali s větším motorem více výkonu, tak nesmíme zapomenout na Evropskou unii a její emisní normy, které musí nové motory splňovat. Navíc předešlé motory s dvojitým přeplňováním nebyly příliš spolehlivé. Dále by mělo Polo GTI dostat líbivější sportovní design a pěkná velká kola.

Mohlo by vás zajímat:  Nová dimenze jízdní dynamiky: BMW M GmhH začíná testovat první BMW M3 Touring

Zdroj: autoexpress.co.uk