Nové průzkumy odhalují, že z nočních jízd mají Češi obavy

Norway Adventures

Nový průzkum mezi českými motoristy tak mimo jiné ukazuje, že tu i v současné nelehké situaci vzniká pro servisy a velké distribuční firmy možnost zajímavého byznysu – totiž nabízet a prodávat prémiové žárovky do automobilových reflektorů. Společnost Tungsram oslovila vzorek 1000 českých motoristů a zeptala se jich také na to, kolik péče věnují údržbě svých vozů. A zda upřednostňují jízdu přes den či v noci.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Tungsram

Ač jsme národem vyhlášeným svými nočními přesuny na dovolenkové destinace, nyní se ukázalo, že 68% českých řidičů noční jízda vysloveně namáhá, a to i při jízdě se zapnutými dálkovými světlomety. Zjistili jsme také, že 47% všech respondentů je v noci za volantem nervóznější než ve dne. V případě dotazovaných českých řidiček takto odpovědělo dokonce celých 60%! Přesně 12% respondentů uvedlo, že je žárovky ve svém voze či motocyklu nikdy nenapadlo ani zkontrolovat, natož preventivně vyměnit za výkonnější, zatímco v případě tlaku v pneumatikách a opotřebení vzorku toto „lajdáctví“ přiznalo pouhých 5% českých šoférů.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen rozšířil působnost hlídače mrtvého úhlu pro další modely
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Tungsram

Jasně se také ukázalo, že 86% řidičů by uvítalo, kdyby měli k dispozici výkonnější světlomety a na cestu lépe viděli. To potvrzuje 36% respondentů, kteří uvedli, že pokud už musí kupovat nové žárovky, je pro ně prioritou větší svítivost než cena. Naopak důraz na cenu přiznalo 17 % dotazovaných, kteří výkon ani kvalitu neřeší.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Tungsram

Jan Neubauer, obchodní ředitel společnosti Tungsram Automotive v České republice, celou situaci komentuje věcně a s nadhledem: „Viditelnost vždycky byla a vždycky bude kritickým bezpečnostním faktorem při jízdě, ať už ve dne nebo v noci. Průzkum jasně ukazuje, že většina motoristů si to uvědomuje, a že kvalitní výkonné žárovky, které dokáží noční vozovku lépe osvětlit, a tudíž dříve odhalit potenciální nebezpečí v podobě nečekané překážky na vozovce, je pro ně prioritou. Pro malé servisy, ale i pro velké distribuční firmy, tu při správné komunikaci s koncovým zákazníkem vzniká obrovský prostor pro navýšení prodejů. Požadovanou větší jistotu při nočních přesunech nabízí například náš vítěz srovnávacích testů žárovek, řada Tungsram Megalight.“

Zdroj: TZ Tungsram, OnePoll
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora