Nové pseudoterénní Volvo jde proti zvyklostem

Plasty chráněnou a zvednutou karosérii, která se však do terénu moc často nepodívá, zatím zpravidla dostávaly hatchbacky nebo kombíky. Jedinou výjimkou v mnohaleté historii tohoto subsegmentu jsou sedany AMC Eagle, Subaru Outback a nově také Volvo S60.

Podobně jako V60 Cross Country má S60 o 65 mm vyšší světlou výšku, plastové obložení rozšířených blatníků a stříbrné ochranné kryty v předním i zadním nárazníku, respektive bočních prazích. Vše doplňují 18palcová nebo 19palcová kola, obutá do pneumatik s vyšším bočním profilem, a integrovaná dvojitá koncovka výfuku. 

Jako první se pseudoterénního sedanu dočkají Spojené státy, kde bude v nabídce zážehový agregát T5 o výkonu 253 koní v kombinaci s pohonem všech kol. Ten stejný motoru bude v nabídce i v Evropě a Rusku, avšak s výkonem upraveným na 257, respektive 252 koní. Speciálně na evropských trzích bude nabízena naftová verze D4 s pohonem předních nebo všech kol. Zatímco předokolka bude mít pod kapotou již nový čtyřválec řady Drive-E, čtyřkolka se musí spolehnout na léty prověřený pětiválec o objemu 2.4 litru. 

Zdroj: Volvo