Novinky Subaru pro tokijský Auto Salon

Tokijský Auto Salon je v plném proudu a své novinky odhalilo také Subaru. Tradiční japonská automobilka vyrukovala hned s několika koncepty, které sázejí především na sportovní povahu.

Nové Legacy se do Evropy zatím nedostalo, červený (zatím) koncept B4 Blitzen však i přesto vypadá velmi zajímavě. Navíc se nejedná o první Legacy tohoto jména – už v minulé generaci se verze Blitzen objevila. Asi nejvýraznější designovou změnou je použití výrazného zadního spoileru, jenž je doplněn nově tvarovaným předním nárazníkem, 19palcovými koly a černou maskou chladiče. Interiér je čalouněný béžovou kůží, nechybějí ani dekory v klavírním laku. O mechanických změnách se Subaru nezmiňuje.

Kombi Levorg S by nás mohlo zajímat přece jen o něco víc, protože se na konec roku chystá jeho příchod na český trh. Verze S je díky modré barvě, masce chladiče s červenou linkou, novým nárazníkům, karbonovému splitteru a 19palcovým kolům BBS o dost agresivnější než standardní model. Když už byla řeč o karbonu, nedá se nezmínit, že ze stejného materiálu je i střecha nebo kryty zrcátek. Interiéru dominují sportovní sedadla potažená červenočernou kůží. Další změny zahrnují nový volant, hliníkové pedály a přepracovaný přístrojový panel. Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitr s novým sáním a sportovním výfukovým systémem, který doplňuje šestistupňová manuální převodovka. Podvozek dostal nové vzpěry a tužší sportovní naladění, lepší zastavení zajistí silnější brzdy. 

Nejdivočejším konceptem na stánku Subaru je bez pochyby sedan WRX S4 Prova s bodykitem DAMD a 20palcovými koly Enkei. Na víku kufru trůní výrazný karbonová spoiler. Interiér zdobí sportovní sedačky Recaro a alcantarou potažený zploštělý volant. Motoricky odpovídá WRX S4 Prova standardnímu provedení, díky sportovnímu výfukovému systému s potrubím Fujitsubo Super Ex však standardních 300 koní mohlo o něco málo narůst. Podvozek profituje z tlumičů Ohlins a lepších brzd.

Asi nejméně sportovním modelem ze sportovní palety je křiklavě žlutý crossover XV Sport. Jinak kompletně žlutý zevnějšek narušuje pouze černá maska chladiče a střecha, 17palcová kola ve stejné barvě a karbonová spodní část předního nárazníku, respektive rozšířené blatníky a nástavce prahů. Sportovní nádech připomíná snad jen snížená světlá výška. Kombinace žlutá a černé pokračuje také na sedadlech, koberečcích a palubní desce. Na opěrkách hlav nechybí vyšité logo modelu. Pod kapotou je dvoulitr o výkonu 150 koní s točivým momentem 196 Nm.

Závodní část stánku byla zaplněna hned několika zajímavými auty, největší zájem je však o BRZ GT300, účastnící se japonského mistrovství Super GT. Pod kapotou je přeplňovaný dvoulitr o výkonu 350 koní s točivým momentem 441 Nm. I do Evropy se podívá vytrvalostní speciál WRX STI, jen v Japonsku naopak zůstane rallyový speciál na základech stejného modelu.

Zdroj: Subaru, car.watch.impress.co.jp

Mohlo by vás zajímat:  Historie Imprezy WRX STI - část I.