Nový Ford Mustang už nebude využívat motor EcoBoost. Se čtyřválcem přesto počítá

01

Jste přesvědčeni o tom, že správný Ford Mustang musí mít pod kapotou řádně slyšitelný a také výkonný osmiválec? Potom vás jistě celkem negativně zasáhla zpráva o tom, že pod jeho kapotou bude používán čtyřválec EcoBoost. V tu ráno se od značky odvraceli i ti nejskalnější fanoušci. Nedivíme se, jelikož to byla od automobilky celkem výrazná rána pod pás. O to větší, že že se tato změna motorizace týkala verze Ford Mustang High Performance. Nyní to vypadá, že automobilka začíná uznávat svou chybu, sype si popel na hlavu a už dopředu hlásí, že EcoBoost s největší pravděpodobností nebude.

Mohlo by vás zajímat:  Ploutve na vozech budou obsahovat i mikrofony. Pomohou zahraňovat životy

Proklínaný EcoBoost v novém Fordu Mustang High Performance nebude

Automobilka potvrdila, že pro rok 2020 chystá novinku v podobě výměny motorizace pro verzi Ford Mustang High Performance. Bohužel zatím uvedla jenom to, že k této změně stoprocentně dojde v Austrálii, kde prodeje tohoto vozu stagnují a je třeba dát místním obyvatelům vědět, že za to stojí. Zda dojde k podobnému kroku i v jiných částech světa zatím není jisté. Dá se však očekávat, že by to mohlo být reálné. Motor EcoBoost využívaný také ve vize Ford Focus ST rozhodně není to, na co by se před dealerstvím Mustangu stáli fronty.

Mohlo by vás zajímat:  Originál tekuté řetězy - Test přípravku na zvýšení přilnavosti kol

Proč k tomuto přešlapu vůbec došlo?

Patrně jsou na vině emisní limity, které je třeba dodržet. A jiná možnost než úprava motorů v podstatě není možná. Doufejme, že tento přešlap byl skutečně spíše výjimečný a až se nový Ford Mustang High Performance představí, pod kapotou už mít motorizaci EcoBoost nebude. Pravda, sice stále bude využívat čtyřválce a nikoliv tolik typického osmiválce, ale taková už je doba. Na druhou stranu Mustang s čtyřválcem je dohledatelný už v minulosti a tak se o až tak výrazný skok jak mnozí uvádějí přece jenom nejedná.

Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora