Nový Genesis dostal českou cenovku

Hyundai se delší odmlce vrací do segmentu vyšší střední třídy, kde naposledy bojovala s ne zcela konkurenceschopným sedanem Grandeur. Od druhé generace Genesisu si však Jihokorejci slibují, že podobně jako v USA a Asii zatopí i v Evropě zavedené Německé konkurenci, především z řad Audi, BMW a Mercedesu.

Karosérie chce bodovat elegantními a přitom aerodynamickými (koeficient odporu vzduchu cx = 0,26) proporcemi, kterým dominují dlouhá přední kapota a krátký zadní převis. Genesis se stal při loňském představení prvním Hyundaiem, který byl navržen v designovém jazyku Fluidic Sculpture 2.0. Ten poznáte především podle šestiúhelníkové maska chladiče s výrazným podílem chromu či specifickým designem bi-xenonových předních a LED diodových zadních světlometů. A když jsme u osvětlení, nejdou nezmínit LED diodové mlhovky, blikače, světla pro denní svícení a také osvětlení klik dveří. A osvětlení do třetice, i když tentokrát to přirozené – do interiéru totiž proudí sluneční záření přes panoramatické střešní okno s elektricky ovládanou sluneční clonou. Jakkoliv jinde po světě dostanete i menší kola, v Česku jsou jedinou možností devatenáctky z lehkých slitin a dojezdové kolo ze stejného materiálu.

Uvnitř nic menšího, než luxusní atmosféru nečekejte. Přední i zadní sedadla jsou čalouněná kůží Nappa a nabízejí vyhřívání i ventilaci, řidičovo sedadlo nastavíte ve čtrnácti směrech včetně bočnic opěradla, spolujezdcovo sedadlo je nastavitelné v osmi směrech a zadní sedadla jsou nastavitelná v celkem čtyřech směrech.Obložení palubní desky samozřejmě obstarává pravé dřevo, dvouzónová automatická klimatizace má výdechy i pro zadní sedadla. Potěšení budou i ti, kteří mají rádi co nejvíce displejů v autě. Před řidičem se na 9,7 palce velký virtuální displej promítá průhledový head-up displej, přístrojový panel je tvořen sedmipalcovým displejem a na středové konzoli najdeme multimediální systém s dotykovým barevným displejem v HD rozlišení o velikosti 9,2 palce s integrovanou navigací. Perfektní zvuk má na starosti audiosystém Lexicon se 17 reproduktory, celkovým výkonem 900 W a ovládáním vpředu i vzadu. Zajímavou vychytávkou je bezdotykové otevírání víka kufru, pro jehož aktivaci stačí mít v kapse chytrý klíček a stát v blízkosti zadní části vozu po dobu delší než 3 sekundy. Pak se kufr automaticky otevře. Elektronika obstarává také automatické dovírání všech dveří, při jejich otevření se naopak aktivuje osvětlení kolem vozu včetně promítnutí loga automobilky.

Mohlo by vás zajímat:  Český trh - Novinky 1. týdne

Délkou 4990 mm, šířkou 1890 mm, výškou 1480 mm i rozvorem náprav 3010 mm atakuje Genesis nejen špičku vyšší střední třídy, ale i menší modely v segmentu čistě luxusních automobilů. Do kufru se v základním uspořádání vejde 493 litrů, což je v porovnání s konkurencí údaj o nějakých 20 – 30 litrů menší. O bezpečnost se stará obrovské množství asistentů, přesto je základem nabídka ABS, ESP, kontroly trakce, čelních, bočních i hlavových airbagů, přičemž poslední dva typy najdeme pro přední i zadní sedadla, a vzduchového vaku na ochranu kolen řidiče. Z asistenčních systémů nemůže chybět varování při opuštění jízdního pruhu i automatické navrácení, pokud už k tomu opuštění dojde, varování na blížící se auta při couvání, hlídání mrtvého úhlu, automatické nouzové brzdění, hlídání tlaku v pneumatikách nebo adaptivní tempomat. Genesis dokáže rovněž díky inteligentnímu parkovacímu asistentu téměř sám zaparkovat (řidič musí měnit směr jízdy) či vyparkovat z podélného místa. Velmi zajímavou funkcí je monitorování prostoru kolem auta pomocí kamer v přední i zadní části a na vnějších zpětných zrcátkách s možností 360stupňového pohledu z ptačí perspektivy. O bezpečnost chodců se stará aktivní kapota.

Platforma, na které Genesis stojí, je z 51,5% vyrobena z vysokopevnostní oceli, což vylepšilo torzní tuhost o celých 16%. Tužší je i karosérie, čehož bylo dosaženo i využitím technologie laserového svařování. Samotný podvozek využívá nového víceprvkového zavěšení zadních kol s optimalizovanou geometrií. V základní výbavě najdeme rovněž adaptivní tlumiče CDC a řízení s variabilním převodem. Pod kapotou najdeme jediný motor – 3.8 litrový zážehový šestiválec řady Lambda o výkonu 316 koní při 6000 ot./min s maximálním točivým momentem 397 Nm při 5000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku jsou díky novému systém HTRAC, což je adaptivní systém s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi přední a zadní nápravu prostřednictvím elektronicky řízené mezinápravové spojky, poháněna všechna kola. Volit lze jeden ze tří módů jízdy – Eco, Normal a Sport. Na 100 km/h dokáže Hyundai zrychlit za 6,8 sekundy a pokračovat bude až na maximální rychlost 240 km/h. Kombinovaná spotřeba 11,6 l/100 km a emise CO2 na úrovni 270 g CO2/km odpovídají velikosti auta i celkové hmotnosti 2520 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai HB20X - malý crossover pro Brazílii!

Jediným dostupným výbavovým stupněm je ten nejvyšší s označením Exclusive, zahrnující veškeré výše zmíněné prvky. V celém ceníku dokonce nenajdete jedinou příplatkovou položku! Cena byla stanovena na 1 629 900 korun a to včetně záruky na 5 let bez omezení ujetých kilometrů. Kompletní ceník naleznete zde.

Srovnání s konkurencí:

 
Model: BMW 5 BMW 7 Hyundai Genesis
Rozměry (d/š/v): 4907/1860/1462 mm 5079/1902/1471 mm 4990/1890/1480 mm
Rozvor:  2968 mm 3070 mm 3010 mm
Velikost kufru: 520 l, 375 l (ActiveHybrid) 500 l, 360 l (ActiveHybrid) 493 l
Zážehové motory: 520i (184 k), 528i (245 k), 535i (306 k), 550i (450 k), M5 (560 k) 740i (320 k), 750i (450 k), 760i (544 k) 3.8 V6 GDI (316 k)
Vznětové motory: 518d (150 k), 520d (190 k), 525d (218 k), 530d (258 k), 535d (313 k), M550d (381 k) 730d (258 k), 740d (313 k), 750d (381 k)  —————
Pohon všech kol: standardně k M550d, za příplatek k 528i, 535i, 550i, 520d, 525d, 530d a 535d standardně k 750d, za příplatek k 750i, 730d a 740d standardně ke všem verzím
Alternativní pohon: ActiveHybrid 5 (340 k) ActiveHybrid 7 (354 k)  —————
Základní cena: 1 047 800 Kč 2 150 200 Kč 1 629 990 Kč

Zdroj: Hyundai