Nový hybridní sporťák od Porsche

Hybridní supersport není po letošním ženevském autosalonu žádnou novinkou. Vždyť McLaren P1LaFerrari mají pod kapotou klasický benzíňák a elektromotor. Této dvojici ale brzy přibude nový konkurent – Porsche 918 Spyder

Aktualizace 9.9.2013 – přidány oficiální fotografie produkčního vozu, upravena některé sériová data

A německá automobilka rozhodně netroškaří a nadělí 918 jen to nejlepší. Základem dvoumístného spyderu je monokok vyrobený z polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny. Při vývoji 918 bylo využito velké množství poznatků získaných při práci na závodních vozech Porsche pro vytrvalostní závod Le Mans v roce 2014. Samonosná koncepce modelu 918 Spyder se samostatnou nosnou strukturou je základ – přesně v duchu tradice závodních modelů Porsche, je i 918 Spyder schopna provozu i bez vnějších dílů.

Podvozek nového Porsche je vybaven adaptivními tlumiči PASM a natáčením zadní nápravy. To přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem. Přední náprava je složená z dvojitých příčných ramen, vzadu hledejte víceprvkovou nápravu. Kromě adaptivních tlumičů přispívá ke skvělým jízdním výkonům také aktivní aerodynamika PAA, která pracuje ve třech režimech – Race, Sport a E. 

Mohlo by vás zajímat:  Lamborghini Aventador LE-C

Největší klenot se však skrývá pod kapotou. Základem je osmiválec s výkonem 608 koní při 8700 ot./min s točivým momentem 530 Nm, který doplňují dva elektromotory – jeden na přední nápravě s výkonem 95 kW a druhý na zadní nápravě s výkonem 115 kW. Kombinovaný výkon hybridní soustavy je 887 koní, maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 917 Nm a 1280 Nm, v závislosti na rychlostním stupni. O přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (spojená s elektromotorem vzadu a V8), která pohání zadní nápravu. Rozdělení hmotnosti je 57% na 43% ve prospěch zadní nápravy. Podobné řešení si Porsche už vyzkoušelo v závodní 911 GT3 R Hybrid

Nejvyšší rychlost modelu je 345 km/h, na 100 km/h je 918 za 2,8 vteřiny, 200 km/h zvládne za 7,7 vteřiny a 300 km/h za 22 vteřin. To vše při spotřebě 3,0 – 3,3 l/100 km a emisích 70 – 79 g CO2/km… Slušné hodnoty, co říkáte? Stejně jako McLaren P1, i 918 může jet chvíli čistě na elektřinu. Ta chvíle bude dlouhá 16 – 32 km, maximální rychlost je však po tuto dobu omezena na 150 km/h a zrychlení na 100 km/h proběhne za asi 7 sekund. Výkon pro elektromotory je ukládán v lithium-iontových akumulátorech s kapacitou 6,8 kWh. 

Mohlo by vás zajímat:  Aston Martin DBS v úpravě od Anderson

Aby byla účinnost motorů v různých provozních situacích co největší, připravili vývojáři z Porsche pět jízdních režimů, které lze aktivovat pomocí ovladače na volantu. Jde o režimy E-Power (jízda čistě na elektřinu), Hybrid (elektromotor a V8 pracují střídavě za účelem co nejnižší spotřeby), Sport Hybrid (spalovací motor je trvale v chodu, jako hnací síla vozu, a elektromotory přidávají potřebný výkon), Race Hybrid (režim pro maximální výkon a obzvláště sportovní styl jízdy) a Hot Lap (pracuje pouze v režimu Race Hybrid, přičemž akumulátor ze sebe vydává naprosté maximum na několik rychlých kol). 

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo 4C půjde do výroby již v květnu 2013

Kromě standardní 918 si může majitel připlatit za balíček Weissach (na obrázcích s číslem 3), který dá autu jednak válečné zbarvení legendárních vozů Porsche a jednak nižší hmotnost díky dílům (střecha, zadní křídlo, zpětná zrcátka a rám čelního okna) vyrobeným z obnaženého karbonu a kolům z hořčíku. Části interiéru jsou namísto kůže potaženy alcantarou a viditelný karbon nahrazuje větší část hliníku. Ubyla také část zvukové izolace. Výsledek? O cca 35 kg nižší hmotnost oproti výchozímu modelu.

Pokud by to někoho zajímalo, 918 Spyder disponuje 4643 mm na délku, 1940 mm na šířku a 1167 mm na výšku. Rozvor náprav má hodnotu 2730 mm, do kufru se vleze 110 litrů zavazadel. Hmotnost modelu je 1634 kg, lehkým výpočtem pak zjistíte, že s paketem Weissach bude 918 vážit zhruba 1600 kg.

Zdroj: Porsche