Nový Jaguar F-Pace: luxusní, konektivní, elektrifikovaný

Jag F Pace 21my 16 Studio Exterior Rear 3 4 Phev

Díky novému sebevědomému designu, nádherně zpracovanému interiéru, nejnovější generaci infotainmentu Pivi Pro a nabídce řadových čtyř- a šestiválců zahrnujících technologie PHEV a MHEV je nový Jaguar F-PACE luxusnější, úspornější a konektivní. Čtyřválcové plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí disponuje výkonem 404 koní a nabízí dojezd v elektrickém režimu až 53 km*.

Nový design exteriéru dává cenami ověnčenému sportovnímu SUV F-PACE čistší a sebejistější vzhled. Nově tvarovaná kapota dostala širší prolis uprostřed i jemnější a precizněji definované plochy. Kapota také vylepšuje dojem díky snížení počtu spár na přední části vozu.

Nové velmi úzké diodové světlomety jsou dostupné v adaptivním provedení Pixel LED, přinášejícím lepší rozlišení a vyšší jas. Systém sleduje vozovku před automobilem a automaticky upravuje kužel dálkových světel tak, aby odstínil protijedoucí vozidla nebo dopravní značky. Viditelnost je zlepšována pomocí samostatné aktivace jednotlivých diodových segmentů světlometů, aniž by byli oslňováni ostatní řidiči. Nová světla využívají denní svícení ve tvaru “Double J”.

Prémiová technologie LED je součástí standardní výbavy napříč celou nabídkou. Ve výbavách SE a HSE je dostupná spolu se systémem Auto High Beam Assist. Tato technologie na základě informací z čelní kamery automaticky přepíná dálková světla. Protijedoucí řidiči tak nejsou oslňováni. Dynamické blinkry podtrhují prémiový charakter vozu. Dostupné jsou u všech variant v rámci další výbavy.

Při pohledu zezadu je zdůrazněna šířka vozu pomocí nových úzkých svítilen s grafikou “double chicane” poprvé použitou u elektrického modelu I-PACE. Přepracovaný nárazník a nově tvarované páté dveře přidávají vizuální drama a sebevědomější vzhled.

Ve specifikaci R-Dynamic nabízí nový F-PACE řadu výrazných designový prvků, díky nimž působí na pohled ještě sportovněji. Všechny varianty jsou na přání k dispozici s paketem Black Exterior, který podtrhuje design automobilu leskle černými detaily.

Nový, prvotřídně zpracovaný interiér

F-PACE nabízí luxusnější interiér a vylepšenou konektivitu. Design kabiny je odvážnější, dynamičtější a více orientovaný na řidiče. Nová středová konzola je protažená až k přístrojovému štítu, a kromě schránky pro bezdrátové dobíjení disponuje také většími odkládacími přihrádkami.

Srdcem nového interiéru je elegantně integrovaná, centrálně umístěná dotyková obrazovka. Zakřivený HD displej s úhlopříčkou 11,4” je uložený v pouzdru, vyrobeném ze slitiny hořčíku a slouží k ovládání multimediálního systému Pivi Pro. Hodnotné materiály jako například dřevěná dýha s otevřenými póry nebo hliník, jsou vyvedeny v nádherných tvarech, jak dokazuje horní obložení dveří nebo dekor přístrojového štítu. Laserově leptané mřížky reproduktorů nebo kovový otočný ovladač JaguarDrive Control ztělesňují důraz na detail.

Julian Thomson, Jaguar Design Director uvádí:Nový F-PACE je dynamický i sebejistý. Na silnici má elegantní postoj a reprezentuje zásadní vývoj designového jazyka automobilky Jaguar. Luxusnější interiér v kombinaci s důrazem na detail a nejmodernějšími technologiemi zajišťují řidiči i spolujezdcům pocit výjimečnosti kdykoliv nastoupí do automobilu.”

Nový volič automatické převodovky – pouze jeden z mnoha krásných detailů – nabízí horní část s prošíváním ve stylu kriketového míčku, zatímco spodní část je s ohledem na lepší citlivost při ovládání vyvedena z precizně opracovaného kovu.

Na vnitřní straně dveří najdou cestující nové madlo a objemnější přihrádky pro uložení lahví nebo jiných předmětů. Ovladače oken byly přemístěny z horní části dveří níže. Díky tomu jsou lépe při ruce.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat míří na trh s dvojící limitovaných modelů

Nová sedadla dostala širší výplně, nové masážní funkce a upravené vyhřívané a chlazené oblasti. Vybrané modely mají v opěrkách hlavy embosovaný symbol automobilky v podobě skákajícího jaguáru, zatímco sada štítků „Est.1935 Jaguar Coventry“ na čalounění zdůrazňuje historii značky.

Několik moderních technologií je zaměřeno také na zdraví a pohodu cestujících. Systém Cabin Air Ionisation zvyšuje kvalitu vzduchu díky technologii Nanoe, která odstraňuje alergeny a nepříjemný zápach. Systém nově zahrnuje také filtraci ultrajemných částic (včetně PM2.5). Zákazníci systém aktivují jednoduše stisknutím tlačítka „Purify“.

Plug-in hybridní výkon

Nový F-PACE je dostupný s plug-in hybridní motorizaci P400e, stejně jako s nejnovějšími čtyřválci a novými zážehovými i vznětovými řadovými šestiválci Ingenium. U vybraných motorů je poprvé k dispozici také mild-hybridní (MHEV) technologie. Každá z dostupných variant je vybavena inteligentním pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Kompletní nabídka motorizací:

Diesel

  • 0 l čtyřválec, turbo, MHEV (163 k), 8st. automatická převodovka, AWD
  • 0 l čtyřválec, turbo, MHEV (204 k), 8st. automatická převodovka, AWD
  • 0 l šestiválec, turbo, MHEV (300 k), 8st. automatická převodovka, AWD

Benzín

  • 0 l čtyřválec, turbo (250 k), 8st. automatická převodovka, AWD
  • 0 l šestiválec, turbo a kompresor, MHEV (400 k), 8st. aut. převodovka, AWD
  • 0 l čtyřválec, turbo, PHEV (404 k), 8st. automatická převodovka, AWD

Nové čtyřválcové plug-in hybridní (PHEV) provedení kombinuje dvoulitrový zážehový motor a elektromotor (105 kW), celkově produkuje 404 koní a 640 Nm. Moderní elektromotor využívá elektrickou energii uloženou v 13,6 kWh lithium-iontovém akumulátoru a pomáhá snížit produkci emisí na 49 g/km*, respektive spotřebu paliva na 2,2 l/100 km*. Díky elektrické části pohonu nabízí vůz také působivou dynamiku reprezentovanou časem 5,3 s potřebným pro akceleraci z nuly na 100 km/h.

S plně nabitými akumulátory je F-PACE P400e schopný ujet v elektrickém režimu až 53 km*. Nová motorizace tak zvládne průměrné denní dojíždění ve Spojeném království (30 km do práce a zpět) v režimu EV bez nutnosti dobíjení**. Při využití rychlonabíjení (30 kW DC) trvá dobití z nuly na 80 % třicet minut. Prostřednictvím domácího wallboxu (7 kW) se baterie dobijí na 80 % hodinu a čtyřicet minut.

Moderní mild-hybridní (MHEV) technologie, dostupná pro čtyř- i šestiválcové naftové motory a pro zážehové šestiválce, pracuje se startér generátorem (BiSG, Belt integrated Starter Generator) připojeným k motoru pomocí řemenu. Systém získává energii běžně ztracenou při zpomalování a brzdění. Tato energie je následně ukládána do samostatné 48V lithium-iontové baterie, dokud není opětovně použita jako inteligentní asistence motoru při akceleraci. Využívána je také pro jemněji fungující systém stop/start.

Díky MHEV technologii dosahuje nová generace vznětového dvoulitru Ingenium (163 k) produkce emisí CO2 od 163 g/km* a spotřeby paliva od 6,2 l/100 km*.

Vznětový řadový šestiválec (300 k) přináší výrazný zátah z nízkých rychlostí a zároveň dosahuje spotřeby paliva od 7,4 l/100 km* při produkci emisí CO2 už od 194 g/km*. Stejně jako prvotřídní efektivita je zajímavá také dynamika. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne už za 6,4 s.

Nový naftový motor plní přísné emisní limity včetně Euro 6d-Final díky řadě moderních technologií. Série sekvenčních turbodmychadel a moderní systém čištění výfukových spalin z něj dělá jeden z nejlepších vznětových agregátů na světě.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda přichází s šestým modelem Monte Carlo

Zájemci o zážehovou jednotku mohou zvolit řadový třílitrový šestiválec produkující 400 koní a 550 Nm. Také tento motor využívá nejnovější technologie včetně elektrického kompresoru, podporovaného dvoukomorovým turbodmychadlem a systémem variabilního zdvihu ventilů (CVVL). Výsledkem je kombinace prvotřídní dynamiky a nízké spotřeby. Nový F-PACE vybavený tímto motorem zvládne akceleraci 0-100 km/h jen za 5,4 s.

A konečně dvoulitrový zážehový čtyřválec Ingenium nabízí výkon 250 koní a vrchol točivého momentu 365 Nm. V jeho případě trvá akcelerace z nuly na 100 km/h 7,3 s. Produkce emisí CO2 začíná na hodnotě 209 g/km* a spotřeba paliva na 9,6 l/100 km*.

Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Jaguar, kterou mohou zákazníci toužící po větším zapojení řidiče ovládat pomocí pádel pod volantem.

Colin Kirkpatrick, Jaguar Chief Product Engineer řekl: “Nový Jaguar F-PACE nabízí motorizace vhodné pro všechny zákazníky. Naše nová generace plug-in hybridního systému přináší výbornou spotřebu a nízké provozní náklady. Dojezd v elektrickém režimu až 53 km je navíc dostačující pro denní dojíždění většiny zákazníků. Široká nabídka motorů zahrnuje naše nejnovější zážehové a vznětové jednotky Ingenium, které jsou kombinovány s moderními technologiemi a které poskytují perfektní spojení výkonu, spotřeby i komfortu.”

Pohon všech kol je standardem napříč celou nabídkou. Systém Intelligent Driveline Dynamics zaručuje jízdní vlastnosti blízké vozům s pohonem zadní nápravy, ovšem s možností téměř okamžitě měnit rozložení točivého momentu mezi nápravami podle aktuálních podmínek.

Podvozek nového F-PACE byl vylepšen s ohledem na instalaci nových elektrifikovaných motorů. Zároveň je k dispozici nejnovější sada jízdních režimů JaguarDrive Control a nový systém Auto Vehicle Hold.

V rámci JaguarDrive Control mohou zákazníci manuálně vybírat podle podmínek na silnici z režimů Comfort, Eco, Rain-Ice-Snow a Dynamic. Režimy jsou voleny pomocí nového otočného ovladače umístěného vedle zcela nového voliče automatické převodovky a upravují nastavení řízení, převodovky, odezvy plynového pedálu a případně také adaptivních tlumičů (Adaptive Dynamics).

Systém Auto Vehicle Hold poskytuje větší pohodlí a lepší fungování než konvenční systém Automatic Hill Hold. Nová technologie aktivuje brzdy po neomezenou dobu ve chvíli, kdy vůz detekuje sklon. Brzdy následně jemně uvolní pouze ve chvíli, kdy řidič sešlápne pedál akcelerátoru.

Špičková konektivita

Nový F-PACE využívá moderní elektronickou architekturu Jaguar označovanou jako EVA 2.0, která tvoří základ řadě nových technologií zaručujících, že i v budoucnu bude vůz vždy on-line a bude využívat aktuální systémy.

Infotainment Pivi Pro je ovládán přes zcela nový dotykový zakřivený HD displej (11,4”). Klíčovými výhodami je trojnásobně větší jas a o 48 % větší obrazovka ve srovnání s předchozím desetipalcovým displejem. Jednodušší struktura menu umožňuje řidičům přístup k 90 % běžně užívaných funkcí ze základní obrazovky maximálně na dvě kliknutí.

Pro co nejrychlejší přístup k zásadním informacím nabízí nový F-PACE také HD Interactive Driver Display o velikosti 12,3” umístěný na přístrojovém štítu. Displej využívá vylepšenou grafiku. Řidič může zvolit informace, které chce zobrazit, a to včetně mapy navigace s instrukcemi týkajícími se odbočení, digitálních ukazatelů, médií, seznamu kontaktů nebo detailů infotainmentu. Ve spolupráci s nejmodernějším head-up displejem poskytuje nový F-PACE řidičům všechny potřebné informace bez zbytečného odvádění pozornosti.

Mohlo by vás zajímat:  Charger SRT8 Super Bee jako čtyřdveřový kabriolet

Nový intuitivní infotainment standardně obsahuje také Apple CarPlay® a umožňuje zákazníkům připojit přes Bluetooth dva telefony najednou. Systémy Android Auto™ a Baidu CarLife jsou v závislosti na trzích také součástí standardní výbavy. Bezdrátové dobíjení kombinované se zesíleným příjmem signálu umožňuje cestujícím rychlé nabití jejich chytrých telefonů. Externí anténa zároveň zaručuje čistší hovory.

Pro okamžité zapnutí má systém Pivi Pro vlastní zdroj. Díky tomu je bezprostředně připraven k použití hned, jak zákazníci usednou za volant.

Sada nových technologií obsahuje systém Software-Over-The-Air (SOTA). Sportovní SUV tak bude vždy využívat nejnovější verze software. To v praxi znamená, že majitelé nemusí kvůli aktualizaci software jezdit do autorizovaného servisu.

Připojení infotainmentu Pivi Pro je založeno na technologii dual-sim s dvojicí LTE modemů. Systém tak může bez snížení rychlosti provádět řadu funkcí ve stejný čas, jako například přehrávat hudbu a stahovat aktualizaci software vozu. Zároveň se tak předchází výpadkům způsobeným hledání sítě s nejsilnějším signálem.

Poprvé se v daném segmentu objevuje systém Active Road Noise Cancellation. Ten konstantně monitoruje vibrace od vozovky a dopočítává vlnění opačné frekvence, čímž dochází k eliminování hluku. Interiér je proto tišší a také dochází ke snížení únavy obvykle spojené s dlouhodobým působením nízkofrekvenčního hluku. Systém monitoruje mimo jiné obsazení vozu, aby bylo pro každého cestujícího dosaženo nejlepšího možného výsledku. Díky lehké konstrukci nemá přítomnost tohoto systému vliv ani na hmotnost, ani na jízdní vlastnosti. Technologie Engine Noise Cancellation izoluje kabinu od nežádoucího hluku od motoru pro ještě lepší pocit klidu.

Více pohodlí poskytuje také druhá generace klíčku Activity Key, kterou lze použít pro odemčení a uzamčení vozu, stejně jako pro jeho startování, a to bez nutnosti mít klasický klíček uložený uvnitř automobilu. Zařízení obsahuje také hodinky a jeho baterie zajistí provoz bez nutnosti dobíjení po dobu sedmi dnů.

Nový F-PACE těží z nejnovější generace asistenčních systémů. Ty zahrnují Clear Exit Monitor, upozorňující cestující vpředu i vzadu během vystupování na přijíždějící automobily nebo cyklistu. Adaptivní tempomat (ACC) automaticky udržuje nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu.

Technologie 3D Surround Camera přináší funkci 3D díky využití nejnovějších kamer pro detailnější zobrazení a větší výběr pohledů během manévrování automobilu. Nabídka nastavení zahrnuje pohledy Junction View, 3D Perspective View a ClearSight Plan View.

Závazek automobilky Jaguar stavět pevná a lehká vozidla se projevuje také u nového F-PACE. Hliníková architektura je vyráběna z recyklovaného hliníku. Díky tomu dochází ke zlepšení udržitelnosti a zároveň jde o důležitou část strategie Destionation Zero. Jejím cílem je svět s nulovými emisemi, nulovým počtem nehod a zcela bez dopravních zácp.

Zákazníci mohou vybírat mezi výbavami S, SE a HSE. Všechny lze kombinovat s paketem R-Dynamic. Nový Jaguar F-PACE je již zařazený do konfigurátoru a lze ho objednat u dealerů Jaguar. Cena nového Jaguar F-PACE začíná na českém strhu částkou
1 467 004 Kč. Prvním zákazníkům bude jejich vůz předán letos v prosinci.

Zdroj: TZ Jaguar
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora