Nový Peugeot e-Partner potvrzuje elektrickou ofenzívu značky i v oblasti lehkých užitkových vozidel

Peugeot Partner 2101styp001 0

Značka Peugeot se stává jedním z prvních výrobců, kteří v Evropě nabízejí kompletní řadu elektrických užitkových vozidel, a potvrzuje tak svou ofenzívu v této oblasti.

Značka Peugeot s hrdostí představuje nový Peugeot e-Partner, který doplňuje vozy Peugeot e-Expert (International Van of The Year 2021) a Peugeot e-Boxer.

Peugeot Partner, jehož jednotlivé generace se setkaly s obchodním úspěchem a získaly řadu ocenění včetně titulu International Van of the Year 2019, byl od svého uvedení na trh v roce 1996 vyroben ve 2 000 000 kusech a prodává se ve více než 100 zemích.

Nová generace modelu Peugeot Partner přišla na trh v roce 2018 a okamžitě zaujala místo v čele svého segmentu na evropském trhu. Nyní je k dispozici se 100% elektrickým pohonem.

Nový Peugeot e-Partner je dokonalým příkladem strategie „Power of choice“. Nabízí:

dojezd až 275 km v cyklu WLTP

    • 2 délky (standardní L1 a prodloužená L2),
    • 2 verze karoserie: furgon (až 3 místa) a polocombi (až 5 míst),
    • tažná kapacita až 750 kg,
    • užitečné zatížení až 800 kg,
    • objem nákladového prostoru až 4,4 m³, identický s verzí se spalovacím motorem.

Nový Peugeot e-Partner si poradí s každou situací. Přizpůsobí se jakékoliv profesi díky pracovnímu prostoru usnadňujícímu každodenní život, palubním technologiím, jako je digitální Peugeot i-Cockpit®, a výraznému stylu. Nový Peugeot e-Partner také umožňuje přístup do center měst s omezeným vjezdem.

 Zákazníci tak mají k dispozici všechny vlastnosti klasické verze Peugeot Partner, bez jakýchkoliv kompromisů a nyní s nulovými emisemi.

 Trh procházející evolucí

Trh segmentu malých dodávek (F1) představoval v Evropě v roce 2019 více než 613 000 vozidel. Peugeot Partner je v tomto segmentu lídrem, přičemž jeho tržní podíl od jeho uvedení na trh v roce 2018 stabilně roste.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozidel najede v průměru méně než 200 km denně, je elektrická verze Peugeot Partner jasnou volbou. Dalším faktorem je i stále omezenější přístup do center měst, z nichž některá umožňují vjezd pouze 100% elektrickým vozům. Všechny přednosti vozu Peugeot Partner byly u elektrické verze zachovány, bez jakýchkoliv kompromisů.

Peugeot e-Partner je schopen uspokojit potřeby všech uživatelů a všech typů zákazníků:

    • řemeslníci a obchodníci, pro které je skutečným partnerem pro každodenní život;
    • společnosti, které dbají na svou ekologicky odpovědnou image (např. kurýrní a doručovací služby…);
    • subjekty státní správy (nemocnice, obce a města atd.), které požadují vozy s nulovými emisemi.

V případě ještě specifičtějších potřeb mohou karosářské firmy provést přestavby vozů pro různé účely (sanitky, hasičské či policejní vozy, chladicí nástavby aj.)

100% elektrická technologie

Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Partner nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Expert (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Expert došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám zátěže užitkových vozů.

Výkony (v režimu POWER) jsou následující

    • maximální rychlost 130 km/h,
    • zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s,
    • zrychlení z 80 na 120 km/h za 8,9 s.

Obě verze (délky L1 i L2) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 275 km dle WLTP. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představilo změny pro rok 2014

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici.

Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím.

Typy nabíjení:

  • Přes standardní zásuvku(8 A): plné nabití za 31 hodin;
  • Přes zesílenou zásuvku(16 A): plné nabití za 15 hodin;
  • Přes Wall Box7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • Přes Wall Box11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
  • Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.

Nový Peugeot e-Partner poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí:

  • vysoce výkonnéhoelektrického ohřívače (5 kW);
  • vyhřívaných sedadel
  • přednastavení teploty programovatelnéprostřednictvím dotykového displeje4 nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®. Tato funkce využívaná při zapojení vozu k nabíječce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd díky rychlejšímu dosažení optimální teploty pro baterii.

Evoluce kokpitu

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:

  • nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;
  • přepínač mezi 3 jízdními režimy;
  • odkládací přihrádka vhorní části se systémem indukčního nabíjení pro telefony.

Nový Peugeot e-Partner nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

  • Eco(60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení;
  • Normal(80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
  • Power(100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění:

  • mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;
  • vyšší,(přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.

Všechny verze nového Peugeotu e-Partner jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinkou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

 Peugeot i-Cockpit® prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu elektrických dodávek objevuje poprvé, s  10palcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné.

Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit® podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

 Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí:

  • powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);
  • ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);
  • ukazatel úrovně nabití baterie;
  • barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:

  • Flux“ pro zobrazení toku energie vreálném čase,
  • Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
  • Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.

Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představilo nové kupé řady 4

Potěšení z jízdy a praktičnost v každodenním životě

Ve voze nový Peugeot e-Partner se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič Peugeotu e-Partner ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 10,8 m (stopový průměr u standardní verze) usnadňuje používání vozu ve městě a výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Partner je k dispozici ve stejných verzích karoserie jako Peugeot Partner se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky:

  • furgony(2 délky: standardní 440 cm, prodloužená 475 cm, 3 místa);
  • polocombi(5 pevných nebo sklopitelných sedadel, výhradně v prodloužené délce).

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v tomto segmentu zcela exkluzivní. Díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:

  • vepředu usadit 3 osoby: tuto praktickou vlastnost velmi oceňují firemní zákazníci, kteří potřebují převážet zaměstnance i snářadím, a mohou tak počet jízd optimalizovat. Díky absenci ruční brzdy je středové sedadlo širší.
  • získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky na 309 cm ve verzi L1 a na 344 cm ve verzi L2;
  • získat větší 500litrový objem vepředu;
  • použítfunkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla. Stolek lze nasměrovat jak ke spolujezdci, tak k řidiči;
  • využítodkládací přihrádku pod středovým sedadlem, kterou lze uzamknout visacím zámkem.

Úložné prostory s kapacitou až 113 l byly navržené pro všestranné využití profesionálními řidiči. Jsou dobře přístupné a důmyslně rozmístěné po celé kabině: odkládací schránka spolujezdce, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce a přihrádka spolujezdce v horní části palubní desky v místě, které se uvolnilo díky použití airbagu typu „bag in roof“. Tato schránka může být chlazená, nebo ji lze použít například k uložení notebooku s displejem 15“. Notebook je možné otvorem pro kabel také přímo v přihrádce nabíjet.

 Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Užitečný objem 4,4 m³ u prodloužené verze (3,8 m3 u standardní verze) je identický jako u verze se spalovacím motorem.

 Užitečné zatížení 800 kg, které je na nejvyšší úrovni na trhu, je specifické pro elektromotory. Nový Peugeot e-Partner nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Grip (použití v obtížných podmínkách). 100% elektrické verze, které jsou zárukou bezpečnosti a komfortu pro uživatele, mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

  • hands-free přístup a startování vozu,
  • bezdrátové indukční nabíjení telefonů,
  • Grip Control s5 režimy;
  • pomoc při rozjezdu do svahu,
  • Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),
  • Surround Rear Vision (sledování prostoru za vozem a vedle vozu se záběry přenášenými na 5″ displej umístěný na místě vnitřního zpětného zrcátka),
  • tempomat / omezovač rychlosti,
  • systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
  • varování při riziku srážky,
  • Active Safety Brake,
  • systém sledování pozornosti řidiče prostřednictvím kamery (Driver Attention Alert),
  • automatické přepínání dálkových světel,
  • rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • systém sledování mrtvého úhlu,
  • systém kontroly stability při jízdě spřívěsem,
  • indikátor přetížení.

Chytré telefony jsou neoddělitelnou součástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Partner. Informace z telefonu se přenášejí na centrální displej ve voze díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai modernizoval sedan a kombi i40

Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá pro větší bezpečnost chodců varovný zvukový signál.

TCO

Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní TCO (provozní náklady) jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory. Pro elektromobil platí:

    • lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů;
    • řada finančních pobídek (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpora pro firmy, pojistné a daňové odpočty)
    • náklady na údržbu jsou nižší (přibližně o 50 % méně při provozu po dobu 48 měsíců),
    • nižší náklady na energii (až o 70 % nižší než u vozu se spalovacím motorem).

 Ekosystém by Peugeot

Značka Peugeot spustila nabídku nových služeb, aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

 

Peugeot Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:

  • řešenínabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall box, Smart Wall box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace za pomoci doporučených partnerů;
    • nabídka veřejného nabíjení prostřednictvím Free2Move, přístup k síti více než 220 000 dobíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.

 Peugeot Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

    • Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím aplikace v telefonu Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě;
    • Mobility Pass: rozšířená mobilita díky možností pronájmu vozu se spalovacím motorem za zvýhodněnou cenu prostřednictvím koncesionářské sítě Peugeot.

Peugeot Easy-Care aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:

    • nové digitální simulátory a trasy, které uživatelům pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
    • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách, které mohou být obsažené v jednom paušálu;
    • certifikát o kapacitě baterie vydávaný v rámci servisní prohlídky jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.

Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

 

Sebevědomý design

Peugeot e-Partner je věrný filosofii označované jako „Power of choice“. Nový vůz si zachovává propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.

 Exteriér vozu:

    • nápis „e-Partner“ vzadu,
    • velká 16″ kola (215/65 R16),
    • nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku (na místě víka palivové nádrže).

Interiér vozu:

  • nový digitální Peugeot i-Cockpit® s 10″ digitálním displejem nebo analogovým přístrojovým panelem sbarevnou matricí;
  • specifická grafika centrálníhodotykového displeje s on-line navigací TomTom Traffic s hlasovým ovládáním, která zahrnuje informace o provozu v reálném čase a upozornění na nebezpečné úseky díky službě TomTom Services a dále informace o umístění a dostupnosti veřejných nabíjecích stanic;
  • nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“;
  • ovladač režimů jízdypro přepínání mezi režimy Eco, Normal nebo Power;
    • elektrická parkovací brzda.

Nový e-Partner je dalším krokem značky Peugeot k elektrifikaci modelových řad a zajištění mobility v centrech měst s omezeným vjezdem.

Peugeot e-Partner se opírá o 3 pilíře:

  • Serenity: nabídka 100% elektrifikované řady užitkových vozů Peugeot v roce 2021,
  • Pleasure: nekompromisní výkon spojený s potěšením zjízdy vozy Peugeot jako součást DNA značky,
  • Simplicity: podpora zákazníků během nákupu a údržby vozu.

Nový Peugeot e-Partner bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2021, jeho výroba bude probíhat ve Španělsku, ve městě Vigo.

 Zdroj: TZ Peugeot
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora