Obliba hybridů v České republice roste. Meziročně vstoupl zájem o pětinu

21. století přineslo řadu technologických novinek také v motorismu. Ekologické hledisko bývá skloňováno snad ve všech pádech. Není se čemu divit. Automobilismus a s ním spojené zdraví škodlivé exhalace nebezpečně zatěžují přírodu. A nejen to. Spalovací motory nutně potřebují pohonné látky v podobě benzinu nebo nafty, jež se vyrábějí v ropných rafinériích. Zásoba ropy ve světě přitom není nekonečná a jednou dojde, tudíž je nutné najít náhradní řešení, a to v podobě elektromobilu.

Prodej hybridů prudce roste

I když cena elektrifikovaných vozů je zatím ve srovnání s vozy se spalovacími motory poněkud vyšší, trend je jasný. Budoucnost bude ve znamení automobilů na elektrický pohon. Ostatně statistiky prodejů vozů v České republice hovoří jasně. Prodalo se 324 elektromobilů. Bohužel, síť dobíjecích stanic pro elektromobily zatím není dostatečně hustá. S tím souvisí obliba převážně hybridů, kterých se také prodalo oproti elektromobilům mnohem více. A to 3674. Jejich prodej dokonce o jednu pětinu vzrostl oproti stejnému období předchozího roku. Znamená to, že lidé na slovo ekologie slyší a dávají těmto vozům zelenou.

Které značky hybridů kralují v oblibě mezi českými zákazníky? Jasným vítězem to jsou automobilky Nissan, BMW a Volkswagen. Ovšem Hyundai ani Tesla nezaostávají. V evropském měřítku pak na celé čáře vyhrává Toyota a luxusní Lexus.

Budou dieselové vozy za chvíli neprodejné?

Propad prodejů aut se spalovacími motory je zřejmý. Nejvíce je to vidět u dieselových vozů, u nich klesá zájem zákazníků nejvíce. Je to celkem pochopitelné i z toho důvodu, jakým způsobem se Evropská unie staví k těmto vozům. Pryč je doba, kdy pořídit si auto na naftu bylo výhodou. V současné době tomu už tak není a ani v budoucnosti se nečeká žádná změna v jejich prospěch.

Je zřejmé, že zákazníci raději koupí vůz s benzínovým motorem, na CNG nebo v kombinaci benzínu a LPG. Není se čemu divit, že auta na CNG jsou tolik oblíbená, když zákazník ušetří svoje finance za nákup pohonných hmot. LPG je ve srovnání s benzínem podstatně levnější, a to dokonce dva a půl krát. Taková úspora peněz se již výrazně promítne do finanční situace rodiny, kde je auto permanentně v pohybu.

Mohlo by vás zajímat:  Provozní zisk automobilky Škoda Auto se snížil téměř o 15%

Pokles prodejů nových automobilů v tuzemsku

Prodej nových vozů v České republice meziročně poklesl o téměř 10,4 %. Je to hodně, nebo málo? A o čem to hovoří? Zdá se, že automobilový trh již začíná být poněkud nasycený, nebo lidé dávají přednost levnějším ojetým vozům. Zdálo by se to i pochopitelné vzhledem k tomu, že růst cen nových automobilů překonal inflaci. Je však docela pravděpodobné, že tato situace v automobilovém průmyslu může mít vliv na tuzemskou ekonomiku právě proto, že výroba aut je silným odvětvím, které tvoří až okolo 6 % přidané hodnoty české ekonomiky.

Komentáře