Oblíbené mýty, kterými automobilky spíše jen tahají z kupců peníze

Bmw 768688 1920

Když sledujete reklamu, asi stejně jako každý jiný dospělý člověk víte, že ji musíte brát s notnou rezervou. Prací prášky ani saponáty nejsou tak účinné, jak se v nich říká, půjčky nejsou tak výhodné a hubnoucí přípravky zdaleka nefungují tak zázračně. A přesto máme sklon věřit tomu, co nám automobilky a výrobci automobilových doplňků tvrdí o svých produktech. Pojďme se na to podívat podrobněji.

Aditiva nezvyšují výkon motoru

Aditiva do paliva jsou většinou prodávána s líbivými slogany o tom, jak dobře udělají vašemu motoru, jak se zvýší jeho výkon a sníží spotřeba a jak se prodlouží životnost jednotlivých součástek. Ve skutečnosti jde hlavně o placebo efekt pro vás. Aditiva svedou odstranit vlhkost z nafty i benzínu, zvýšit jejich odolnost proti mrazu a některá i zvyšují kompresi. Rozhodně však nezvýší výkon motoru.

Mohlo by vás zajímat:  To nejzajímavější z automobilové slavnosti Legendy
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Se zárukou na karoserii to není tak jednoduché

Pokud při nákupu nového auta berete v potaz také délku záruky na karoserii, takzvanou antikorozní záruku, buďte opatrní. V podmínkách této záruky totiž zpravidla bývá uvedeno, že pro její uplatnění je třeba provádět pravidelné kontroly laku a také jeho údržbu. Pokud totiž něco zanedbáte, o záruku přijdete. Ta se navíc často vůbec nevztahuje na některé pohyblivé prvky karoserie, tedy na kufr, dveře či kryt karoserie.

Mýtus originálních náhradních dílů

Automobilky i autorizované servisy jednotlivých značek se obvykle tváří, že jediné správné náhradní díly jsou ty originální. Do značné míry to sice pravda je, ale rozhodně to neplatí stoprocentně. V automobilovém průmyslu působí velké množství dodavatelských a subdodavatelských společností, které jednotlivé automobilky zásobují některými externě vyráběnými díly.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda testovala Kodiaq RS na Nürburgringu
Zdroj obrázku: pixabay.com

Když tedy koupíte náhradní díl bez loga automobilky, nemusí to automaticky znamenat, že není originální. Jeho výrobce může být stejná firma, které dané díly dodává přímo automobilce, takže se „bezejmenný“ díl od toho originálního liší právě jen absencí známého loga.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora