Obytná vestavba zní jako splněný sen. Kvůli jedinému číslu ale nemusí takové auto vůbec vyjet

Unrecognizable Young Man Sitting Camping Chair Putting His Feet Up Camper Van

Být při cestování svým pánem, to je sen mnohých lidí. A tak investují do obytných přestaveb. Teoreticky je to poměrně jednoduché. Vezme se auto – nejčastěji dodávka – a jeho vnitřní část se upraví tak, aby se v něm dalo plnohodnotně bydlet. Nechybí potřebné zázemí pro spaní, vaření, ale třeba i hygienu. Dané přestavby a vestavby něco stojí, ale výsledek může být dokonalý.

Komfort na kolech

Obytné přestavby mohou vypadat různě. Někomu stačí pouze provizorní postel, jiný si potrpí na komfort a uvnitř dodávky to může vypadat jako v bytě. Kdo zvolí první, jednodušší možnost, patrně se s žádným velkým problémem nesetká. Kdo tu druhou, čeká ho mnoho plánování, velké investice, ale i jedno velké riziko.

Mohlo by vás zajímat:  Příprava auta na jaro. Co všechno byste měli zkontrolovat?

Dokonalé auto, které nesmí jezdit

Opravdu propracované obytné přestavby vypadají povedeně a dokonale. Doslova svádí k tomu, aby s takovým autem člověk vyrazil vstříc novému dobrodružství. Mnohdy to ale může dopadnout i tak, že auto musí zůstat stát na místě. Proč? Jelikož tu jsou zákony. Ty říkají, že s klasickým řidičákem skupiny B lze řídit jenom ty automobily, jejichž hmotnost nepřesáhne 3 500 kg. A tady nastává problém.

Zdroj obrázku: Freepik

Vestavba něco váží

I když se to na první pohled nezdá, obytné vestavby něco váží. Čím propracovanější a kvalitnější řešení, tím větší váha celého auta. K tomu přidejme také samotné vybavení, kanystr s vodou a rázem hmotnost původně celkem lehké dodávky stoupá. Limitní váha je v danou chvíli 3,5 tuny. Pokud je překročena, bude to například při policejní kontrole problém.

Mohlo by vás zajímat:  Místo na nohy navlékají chytří řidiči ponožky na auto. Ráno tak mají mnohem příjemnější

Co lze do auta naložit?

S hmotností celého auta souvisí ještě druhý problém. To, kolik toho lze do něho naložit. Řeč je nejenom o nákladu, ale i váze jednotlivých pasažérů. Jen 4 osoby průměrné váhy už uříznou z maximální přípustné hmotnosti 300 kg. A opět platí, že pokud bude auto přetížené, nemělo by na silnicích co dělat. Pokud dojde na aktivní řešení ze strany police, je to pro majitele daných aut problém.

Zdroj: https://www.autoevolution.com/news/what-are-the-advantages-and-disadvantages-of-using-a-camper-van-181507.html
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora