Od luxusních aut se vyžaduje i bezpečnost. Která jsou nejlepší?

Kdo si pořídí luxusní auto, ten očekává nejenom pohodlí, skvělou výbavu, nebo dobré jízdní vlastnosti. Taková osoba pochopitelně očekává i maximální bezpečnost. A to docílenou jak asistenčními systémy, tak kvalitou vozu, ale i tím, že auto nabídne i mnoho ochranných prvků. Vybrat s ohledem na tyto parametry nemusí být vždy jednoduché. Podívejme se proto na výčet těch vozů, které v tomto směru vyhovují.

Audi A3

I když někteří označují model Audi A3 za spíše menší vůz, musíme říci, že do luxusního segmentu právem patří. A také patří do kategorie těch vozů, ve kterých se nemusíte obávat případných problémů, pokud jde o bezpečnost. Hlavní předností auta jsou primárně různé bezpečnostní systémy. Mezi ty nejzajímavější rozhodně patří varování proti přednímu nárazu, který je doplněn i automatickým brzděním. Dalším systémem je klasické autonomní brzdění, které se zase využívá při jízdě ve vysokých rychlostech. Vůz je tedy hlavně volbou pro toho, kdo chce nehodám předcházet.

Audi A4

Když nabídne skvělé výsledky menší model, celkem logicky se očekává, že na tom dobře bude i model větší. V tomto případě vůz Audi A4. ten nabídne shodné možnosti výbavy, které mají za cíl detekovat problém a eliminovat i vznik nehody. Nejde ale o jediné klady, které auto nabídne. Při testování NHTSA a IIHS došlo k tomu, že auto shráblo mnoho dobrých čísel. V podstatě u žádného z testovaných druhů nárazových zkoušek nedošlo k tomu, že by auto v některé kategorii výrazněji zaostávalo.

Lexus ES

Je to hlavně styl a nepřehlédnutelný vzhled. To je dvojice vlastností, které charakterizuje luxusní Lexus ES, který můžeme zařadit do skupiny středně velkých modelů. Kromě pohodlí a jízdních vlastností je to také auto, které rozhodně nezklame nikoho, kdo chce být v bezpečí. Nejenom, že je s ním spojeno velmi dobré hodnocení v nárazových testech. Body navíc získal pochopitelně i za dostupné bezpečnostní asistenty. Mezi klasiku patří jak samočinné brzdění, tak i systém udržující vozidlo ve správném pruhu. Zajímavou třešničkou na dortu je to, že systémy dokážou monitorovat i prostor za autem.

Mohlo by vás zajímat:  BMW 501 V8 - Barokní anděl na prodej

Lexus IS

Máme tu i druhého zástupce této automobilky, který také patří mezi stálici světového trhu s kvalitními a luxusními vozy. Ani zde nechybí široká paleta asistentů. Když se podíváme na výčet těch hlavních, tak se sem řadí třeba automatické brzdění, systém udržení vozu v pruhu, nebo něco i tak samozřejmého, čímž je systém hlídající takzvané mrtvé úhly. Z hlediska systémů má v podstatě vše, co se od něho očekává. A to je doplněno také dobrými výsledky v případě konkrétních crash testů.

Mercedes-Benz třídy E

Když jedete v tomto vozu a dojde k nehodě, máte velkou šanci na to, že Mercedes-Benz třídy E zajistí, aby se vám nic nestalo. To proto, že v rámci hodnocení nárazových testů vyšel tento model skutečně nejlépe. Pro toho, kdo nechce spoléhat jenom na předcházení problémů se jeví jako ta správná volba. Není to ale přednost jediná. Nechybí ani široká paleta bezpečnostních systémů, u kterých můžeme říci, že je Mercedes mnohdy o krok kupředu před konkurencí. A to nejenom s ohledem na bezproblémovou funkčnost, ale i s ohledem na inovace, které mohou znamenat další dosud neznámé technologické novinky.

Volvo S60

Tento sportovnější sedan nezaujme jenom hodnotami v rámci testů IIHS a NHTSA. Zaujme i plusovými body za integrované asistenty. Ty se snaží předcházet nejenom klasickým nehodám, ale nechybí zde ani systémy, které pomáhají předcházet kolizím jak s lidmi, tak i se zvířaty. Vůz je prošpikovaný mnoha kamerami a detekčními radary. A jak je u vozů této značky dobrým zvykem, nechybí ani odolnost karoserii, která ochrání i ve chvíli, když se něco stane. Přidejme k tomu i vyhlášenou spolehlivost a je celkem jasné, že mluvíme o autě, které nezklame.

Volvo V60

I když někteří mají výhrady k tomu, zda model Volvo V60 zařadit do luxusního segmentu, my říkáme, že  do něho právem patří. Navíc je jedním z mála modelů, který dokáže v této oblasti nabídnout i pořádnou dávku praktičnosti. A to hlavně díky velkému zavazadlovému prostoru. A jak je na tom auto s bezpečností? Obstálo nejenom v samotných nárazových testech, ale velmi dobře obstálo i ve výčtu elektronických systému. Nabídne třeba automatické brzdění v nižších rychlostech, nabídne hlídání jízdního pruhu, stejně jako upozorňuje na překážku v mrtvém úhlu. A k tomu všemu se stará také o monitoring toho, co se děje za automobilem.

Mohlo by vás zajímat:  Morgan Plus 4 na prodej

Genesis G80

Že vám název vozu zase až tolik neříká? A co takhle Hyundai Genesis? Toto označení bylo pro tento luxusnější sedan používáno v minulosti. Nyní dostal své samostatné jméno a také pořádnou porci výbavy. Ta vás upozorní na případné riziko nárazu, stejně jako nabídne možnost mu předejít, a to díky automatickému brzdění. A to při pomalé, ale i rychlé jízdě. Hlídání mrtvého úhlu, nebo udržení vozu v jízdním pruhu vzhledem k předchozím systémům považujeme za naprostý a samozřejmý standard. Ten jenom potvrzuje, že i tato automobilka dokáže vyrobit bezpečný luxusní vůz. A v rámci snahy o oddělení jména zvolila za tímto účelem i specializovanou divizi, která to mý za úkol.

Genesis G90

Podobně jako u předchozího modelu, tak i zde se dá celkem jasně tušit, o jakém voze mluvíme. O modelu, který se dříve jmenoval Hyundai Equus. Nyní nese označení Genesis G90, a to díky tomu, že došlo ke vzniku luxusnější divize daných automobilů. Tomu modelu v podstatě nechybí nic z toho, co nabídne o něco menší předchozí verze. V tomto jsou tedy jistoty samozřejmé. A doplněny jsou tím, že se model může pyšnit i velmi dobrými výsledky, pokud jde o výsledky zkoušek IIHS. Automobilka tak svou prestižní divizí jasně potvrzuje, že i Korejec může být velmi dobré, kvalitní a bezpečné auto.

Komentáře