Od těchto aut dejte ruce pryč. Která jsou se spolehlivostí na hraně?

Auta jsou v dnešní době neodmyslitelnou, automatickou součástí našich životů. Proto pokaždé, když se objeví výsledky nějakého jejich testování, většina z nás v nich začne hned hledat svůj vůz, abychom zjistili, jak si vedl. Dnes vám přinášíme výsledky testů všeobecného německého autoklubu neboli Allgemeiner Deutscher Automobilclub (ADAC) a doufáme, že mezi uvedenými vozy ten svůj nenajdete. Jedná se totiž o vozidla, která byla v loňském roce nejvíce poruchová.

Celková spolehlivost auta je jedním z důležitých kritérií, podle kterého si mnozí zákazníci své potenciální auto vybírají. Je to ale také kritérium, které se obtížně měří a při jehož měření navíc dochází téměř vždy k určitému zkreslení, často se totiž nedozvíme nic o tom, o jaké přesné poruchy se u daného vozu jednalo.  Německý autoklub proto pro svůj průzkum využil statistiky týkající se výjezdů odtahových vozidel k autům, která zůstala na silnici z důvodu nějaké poruchy, a zároveň ADAC odhalil i příčiny těchto poruch.

Z jakých čísel průzkum vycházel?

Výsledná studie německého autoklubu byla vypracována na základě téměř čtyř milionů výjezdů odtahových vozů, ke kterým v loňském roce na německých silnicích došlo. Konkrétní číslo bylo 3 926 533 výjezdů, což odpovídá 10 758 výjezdům každý den. Podle těchto souhrnných čísel se zdá, že situace se meziročně mírně zlepšila, v roce 2017 byl totiž počet výjezdů 4 008 747. Tento posun k lepšímu je překvapivý i z toho důvodu, že počasí bylo vloni v létě i v zimě v Německu dost extrémní, což může mít na spolehlivost automobilů nemalý vliv. Rekordním dnem z hlediska výjezdů byl pak především kvůli počasí loňský dvacátý šestý únor, kdy se průměrná teplota pohybovala okolo mínus osmnácti stupňů, a v tento den tak musely odtahové vozy vyjet k neuvěřitelným 24 065 incidentům.

Ve výsledcích se nakonec objevilo sto dvacet tři různých modelů aut, které byly vyrobeny dvaceti pěti různými automobilkami mezi lety 2009 až 2016. Nejčastější příčinou výjezdů byly závady spojené s elektrickými okruhy automobilů, konkrétně 52,1 procent všech závad. Druhé místo z hlediska příčiny výjezdů zaznamenaly problémy pod kapotou a třetí selhání řízení či brzd.

Mohlo by vás zajímat:  Ford pracuje na technologii dílů z uhlíkových vláken

Jaké jsou nejproblematičtější vozy?

V kategorii minivozů se jako nejvíce poruchová ukázala být trojice Fiat 500, Fiat Panda a Smart ForFour. V kategorii malých aut byly nejproblematičtější vozy Hyundai i20. Naopak Škoda Fabia i Roomster v testu obstály velmi dobře. Pokud jde o velmi oblíbenou kategorii vozů nižší střední třídy, zde se jako dost poruchové ukázalo poměrně rozmanité spektrum vozů – Dacia Logan, Ford C-Max, Ford Kuga, Hyundai i30, Kia Cee‘d, Renault Scenic a Kangoo i Peugeot 308. O to více nás může těšit, že zástupce značky Škoda, Škoda Rapid, si opět vedl velmi dobře. V kategorii středních vozů nejhůře dopadly vozy Ford S-May, Opel Insignia, Seat Alhambra a Volkswagen Sharan. Ve vozech vyšší střední třídy se jako velmi problémový překvapivě ukázal být Mercedes-Benz třídy E.

Komentáře