Oficiální představení modernizované Tundry

Závěrem minulého pracovního týdne představila japonská automobilka Toyota na chicagském autosalonu zmodernizovaný full-size pickup Tundra. Zpočátku jsme se domnívali, že půjde přímo o novou generaci, ale nakonec se konal pouze facelift. Ten má pomoct k lepším prodejům a samozřejmě k držení kroku s americkými pickupy.

Nejvíce „americkým“ modelem je právě Tundra, jelikož byl vyvinut a nadále se vyrábí na území USA pro domácí klientelu, konkrétně v texaském San Antoniu. Současná druhá generace před modernizací nemůže konkurovat Fordu F-150, který je už 36. rok nejprodávanějším pickupem v zemi a 31. rok nejprodávanějším vozidlem v zemi. V minulém roce bylo prodáno 645 316 kusů Fordu F-150, což je nárůst o 10% ve srovnání s rokem 2011. Minulý rok prodala Toyota celkem 101 621 kusů modelu Tundra a to je zlepšení o 22,6% oproti loňskému roku, kdy bylo prodáno pouze 82 908 kousků.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche Macan spatřeno při testování

A právě kvůli těmto číslům se rozhodla Toyota zmodernizovat svůj velký pickup Tundra a doufá, že se razantně zlepší prodeje. Na autosalonu v Chicagu automobilka prohlásila: „Pokud nemůžete porazit konkurenční vozy, připojte se k nim“. Exteriér nabídne novou přední chromovanou mřížku, nárazník taky v chromu a další prvky vnějšku. Na zádi jsou k vidění nové páté dveře s integrovaným spoilerem.

Největším zklamáním na Tundře po faceliftu je samotný interiér, jelikož až příliš je podobný tomu, který se vyskytuje v současném Fordu F-150. Toyota samozřejmě vše popřela a dodala, že udělala jen to, co si přáli samotní zákazníci. Uvnitř objevíme nový přístrojový panel, lepší sedadla, zaktualizované ovládání, 3.5palcový informační displej a za příplatek i JBL audio systém s 12 reproduktory. Tundra s modelovým ročníkem 2014 bude k mání v pěti výbavových stupních – základní SR, SR5, Limited a prémiový Platinum či 1794 Edition (vzdává hold ranči založený v roce 1794).

Mohlo by vás zajímat:  Ram upravil svou modelovou řadu pickupů

Celkem se v nabídce ocitnou tři různé provedení kabin – dvoudveřový Regular Cab, čtyřdveřový Double CabCrewMax. Všechny budou dostupné s pohonem 4×2 nebo 4×4. Automobilka taky řekla, že přepracovala odpružení i řízení a dodala vozu za kabinu tzv. aero ploutve (prolisy), které sahají až k zadním světlům a zlepšují tak vozu aerodynamiku.

Pod kapotou nalezneme tři pohonné jednotky – 4.0litrový šestiválec (270 koní a 377 Nm) s pětistupňovým automatem, 4.6litrový osmiválec (310 koní a 443 Nm) se šestistupňovým automatem a 5.7litrový osmiválec (381 koní a 544 Nm) se šestistupňovým automatem. A na závěr automobilka podotkla, že Tundra 4×2 Regular Cab dokáže táhnout za sebou přívěs s maximální zátěží okolo 4,7 tuny. Prodeje v USA začnou v září letošního roku, ceny nejsou prozatím známy.

Mohlo by vás zajímat:  Nové informace o crossoveru Levante

##tundra##