Oficiální představení nového Mercedesu S 600 Guard

Po pondělním preview nového neprůstřelného Mercedesu S 600 Guard následovalo včera oficiální představení přímo ze strany stuttgartské automobilky. Díky tomu se potvrdilo, že kromě prvotřídního bezpečí nabídne neprůstřelný „medvěd“ také prvotřídní luxus.

Oproti původně avizované balistické ochraně stupně VR7 disponuje S 600 Guard dokonce stupněm VR9, což znamená, že odolá například kulkám ze samopalu AK-47 nebo útočné pušce M61-AP ráže 7,62. Co se týče výbušnin, splňuje limuzína směrnice ERV2010. Odolnější jsou i pneumatiky Michelin PAX s vyššími bočnicemi, které dokážou i po průstřelu ujet dalších 30 km, za nimiž najdeme posílený brzdový systém. Mercedes S 600 Guard tak údajně nemá slabého místa.

Takto unikátní ochrany bylo dosaženo použitím ochranných komponentů ze speciálního typu oceli, které jsou zabudovány mezi panely karosérie a vnitřní strukturu auta. Aby auto odolalo i velkém žáru, je vybaveno aramidovými a polyetylenovými vlákny. Okna s laminátovou strukturou jsou zevnitř potažena polykarbonátem, podvozek byl upraven tak, aby odolal výbuchu granátu nebo miny. V kufru nechybí hasící přístroje nebo zásobník s čerstvým vzduchem.

Druhou stranu mince tvoří prvotřídní luxus, který S 600 Guard, v nabídce pouze s prodlouženým rozvorem, své posádce nabídne. Kromě zadních sedadel s masážní funkcí (můžou být 2 nebo 3) nechybí LED diodové čtecí lampičky, speciální upravený vzduchový podvozek, možnost transformovat zadní část auta v mobilní kancelář, chladič šampaňského, speciální zadní systém ventilace nebo vyhřívaná boční okna. Samozřejmostí je systém nočního vidění, 360stupňová kamera kolem vozu, hlídání mrtvého úhlu, hlídání výjezdu z jízdního pruhu, brzda Pre-Safe nebo elektronická parkovací brzda.

Po vizuální stránce nechybí držák na vlaječky, diody v masce chladiče a v zadním okně, jinak však neprůstřelnou třídu S od té klasické nepoznáte. Jak je již patrné z názvu, motoricky vychází Guard z vrcholné verze S 600 s šestilitrovým dvanáctiválcem twin-turbo o výkonu 530 koní a točivým momentem 830 Nm, což v kombinaci s automatem 7G-Tronic stačí na maximální rychlost 210 km/h. Cena se pohybuje v přepočtu kolem 8,9 milionu korun, samozřejmě bez všech možných příplatků.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes SLS AMG dostal pořádný tuning od McChip

Zdroj: Mercedes-Benz