Ojetina z Německa se zdá jako výhra, kupující ale může pěkně narazit

Koupě auta z Německa se jeví jako výhodná. Každý, kdo nad tím uvažuje, slyší jenom chválu o tom, jaký je tam velký výběr, jak se Němci o svá auta starají nebo jak výhodné jsou ceny tamních ojetin. Každá mince má však dvě strany a koupě vozu u našich západních sousedů může mít i stinnou stránku. Jakou konkrétně?

Ne všechny vozy jsou německé

Běžným nešvarem je fiktivní přepis vozu tak, aby získalo německé papíry. Reálně se může jednat o vůz dovezený z východu nebo jihu Evropy, v Německu je krátkodobě přihlášen a poté prodáván jako místní auto. Realita však je zcela jiná a kupující na tento fakt narazí, až když se problémy s automobilem začnou postupně kupit.

Administrativa je komplikovanější

Při koupi auta od českého majitele stačí vyřídit evidenční kontrolu, pojistku a poté zajistit přepis. V případě vozu z Německa je administrativa přece jenom komplikovanější, jelikož se řeší právě dovoz z jiné země. Pro běžného řidiče nemusí být daný proces nic jednoduchého. A firmy, které vše zajistí, zase nepracují zdarma a mohou celý proces koupě auta prodražit.

Zdroj obrázku: Freepik

Nemusíme vidět, co kupujeme

Ideální by bylo si pro auto do Německa zajet osobně. To ale může být časově i finančně náročné. Proto existují firmy, které nám auto dovezou a zařídí veškerou administrativu. Zdá se to jako výhodná možnost, ale realita je taková, že nám přivezou vůz, který jsme si mohli prohlédnout jenom z fotek. Musíme tak doufat, že bude vše v pořádku.

Reklamace jsou komplikovanější

I na ojetinu může být poskytnuta záruka. Reklamovat auto koupené v Německu však může být komplikované. Problémy, které mohou nastat, jsou hned tři. Prvním je jazyková bariéra, druhým je vzdálenost a tím třetím je možná rozdílnost zákonů u nás a v Německu. Ne vždy může být jednoduché uspět s tím, když chceme konkrétní vadu u prodejce reklamovat.

Zdroj: https://www.whatcar.com/news/what-are-the-risks-of-buying-an-imported/n10822