OMV se stává partnerem kampaně „1,5 metru“ zaměřené na snížení úmrtnosti cyklistů

Person 731492 1280

Společnost OMV Česká republika podporuje kampaň „1,5 metru“, která si dává za cíl posílit bezpečnost silničního provozu a snížit úmrtnost cyklistů. V České republice je téměř sedm milionů řidičů. Cyklistice se podle různých výzkumů věnují tři miliony lidí. To řadí Česko v EU na třetí místo za Maďarsko a Dánsko. Nehodovost obecně v době koronavirové krize klesá, ale cyklistů se to netýká – ti naopak podle policejních statistik umírají při nehodách častěji. Změnit to chce iniciativa „1,5 metru. Respektujme se, jde o život,“ za kterou stojí české a slovenské osobnosti v čele s cyklistou Romanem Kreuzigerem a zpěvákem Palo Haberou.

Mohlo by vás zajímat:  „Když to není nutné, na stopce nezastavuji.“ V křižovatkách mnoho řidičů bezdůvodně brzdí provoz

„Začali jsme už na přelomu jara a léta, kdy jsme se soustředili především na bezpečný odstup při předjíždění. Naše videa viděly na sociálních sítích miliony diváků a zaznamenali jsme tisíce ohlasů. Teď se obracíme s výzvou i na cyklisty, aby více dodržovali pravidla silničního provozu. Na silnicích se budeme potkávat v rolích motoristů a cyklistů i nadále. Chceme vzájemný respekt a porozumění,“ vysvětluje Roman Kreuziger.

Podle výsledků ankety iniciativy „1,5 metru. Respektujme se, jde o život“, které se zúčastnilo přes 2400 respondentů, se 94 procent cyklistů cítí při předjíždění motorovým vozidlem ohroženo. Podle odborných odhadů je nedostatečný odstup při tomto manévru na vině až u 30 % nehod s účastí cyklisty. Na druhou stranu za řadou kolizí cyklistů je i jejich vlastní nekázeň a nedodržování pravidel.

Mohlo by vás zajímat:  Belgickým mužům zákona bude sloužit Octavia RS

Lidé se s kampaní setkají v online prostředí, téma ale zarezonuje i na silnicích. Chystají se další videa, opět se slavnými ambasadory. Na všech čerpacích stanicích OMV jsou od října k vidění informační plakáty. K dispozici budou i samolepky „1,5 metru“. „Rozhodli jsme se podpořit iniciativu, která pozitivním způsobem upozorňuje na důležitou problematiku silničního provozu v České republice. Tímto krokem chceme využít našeho dosahu, podpořit ohleduplné chování všech účastníků silničního provozu a dát řidičům možnost stát se ambasadory této iniciativy,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Sorento, Příběh premianta: Inteligentní parkovací asistent RSPA s ovládáním na dálku

Dlouhodobým partnerem iniciativy 1,5 metru je Autoklub ČR. „Realizujeme řadu aktivit a projektů v oblasti bezpečnosti a prevence dopravních nehod. Proto tuto kampaň vítáme a od začátku podporujeme. Táhneme za společný provaz, naším společným cílem je zvyšování ohleduplnosti mezi všemi účastníky silničního provozu,“ vysvětluje Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR. V říjnu startuje další série osvětových aktivit, tentokrát jako součást kampaně Autoklubu ČR a Mezinárodní automobilové federace This is my street.

Zdroj: OMV
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora