Omyly automobilizmu – Bugatti Royale

Bugatti Royale

Největší a nejluxusnější vůz své doby příliš úspěchů neměl. A to přes to, že Ettore Bugatti plánoval unikátnost vozu zvýšit tím, že každý z plánovaných 25 vozů by měl jinou karoserii. Bohužel, model byl uveden právě v době velké hospodářské krize na konci 20. let a tak ani nevznikla celá série vozů. Šest existujícíh vozů má však za sebou velmi bohatou historii, a díky unikátnosti karoserií mají i unikátní jména. Prvním je Coupé Napoleon, což byl osobní vůz Ettoreho, který vystřídal celkem 5 karoserí, Coupé de Ville Binder, které má nyní druhou karoserii, Cabriolet Weinberger, Limousine Park Ward, Kelner s karoserií kupé a Berline de Voyage, které mají stále původní karoserie. Vůz Ettoreho a replika původní karoserie Coupé de Ville Binder jsou umístěny ve francouzském muzeu Mulhouse, Cabriolet Weinberger v muzeu Henryho Forda v Deabornu v Michiganu a Berline de Voyage v Blackhawku v Kalifornii. Můžete se tak sami vypravit a pokochat se impozantností tohoto vozu. Aby Ettore zmírnil finanční dopad neúspěchu těchto vozů,  tak nepoužité motory Royale instaloval do lokomotiv.

Mohlo by vás zajímat:  Bricklin, SV-1, omyly automobilizmu, testy, recenze, autozine.cz

##OmylyRoyale2##

Výroba – 1927 – 1933

Motor – řadový osmiválec 12 763 ccm

Vyrobeno 7 vozů

Autor: Milan Fládr

Foto:Thehistoryblog