Omyly automobilizmu – Renault Dauphine

Renault Dauphine

Dauphine se poprvé představil na ženevském autosalonu v březnu 1954. Tento vůz nahradil úspěšný model Renault 4CV. Dauphine se montoval v nově vybudované továrně ve Flins, 40 km od Paříže. Vůz nabídl oproti předchůdci větší vnitřní prostor a vyšší výkon motoru. Sportovní verzi připravoval Amedée Gordini, který se fanouškům vybaví zejména ve spojení s typy Renault 8, 1217. Dauphine Gordini s upraveným motorem dosahoval rychlosti 130 km/h a verze Dauphine 1093 dokonce 140 km/h. Koncem 50. let navíc vybojovaly sportovní verze Dauphine i několik vítězství na Rally Monte Carlo nebo Tour de Corse. Kromě Francie se vyráběl v 10 dalších zemích a bylo jej možné koupit i pod značkou Alfa Romeo. Na podvozku vozu vznikl i elegantní kabriolet Renault Dauphine Floride. Klasický Dauphine sice zaznamenal prodejní úspěch, ale byla kritizován pro špatnou výrobní kvalitu, nízký výkon motoru a problémy s korozí

##OmylyDauphine##

Výroba – 1956 – 1968

Motor – řadový čtyřválec OHV 845 ccm

Vyrobeno 2 120 220 vozů

Autor: Milan Fládr

Foto:Wikimedia.Commons