Opel Grandland 1.6 CDTI – „Zlaťák s bleskem ve znaku“

Opel Grandland X 27

Adam Opel, otec automobilové značky, OPEL, má nevlastního syna. I tak by se dal vystihnout úvod do dalšího redakčního testu našeho magazínu.

Německá automobilka, která ve spojení se společností PSA vyvinula novinku. Tou je největší zástupce ze sportovně užitkového portfólia – nový Grand Land, kterého jsme s motorizací o objemu 1,6l s dieselovým agregátem podrobili našemu redakčnímu testu.

Toto francouzsko- německé spojení vzbuzuje už při prvním zamyšlení nad filozofií obou zmíněných značek značné očekávání, rozpaky, ale i obavy. Pojďme se tedy společně podívat kde je pravda.

Fakt, že PSA tímto modelem, vytváří konkurenci samo sobě, jistě není žádný nonsens. V přímém porovnání je to prakticky „pežoťácká“ 3008, se kterou se na českých a evropských silnicích setkáváme relativně běžně.

Pokud jste se pří čtení tohoto článku dostali až sem, jistě se ptáte, jak to tedy je? Je to francouz s německou duší, nebo němec s francouzskou duší. Takže jedno po druhém…

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan NP300 Navara 2.3 dCi

Design

Exteriér vozu je v testované konfiguraci a zlaté verzi objektivně pěkné auto, které zaujme ve dne, v noci. A není to jen, pro některé, kontroverzní, zlatou barvou. Při čelním pohledu zaujme elegantní, dravá a přesto decentní maska s výraznou mřížkou chladiče zdobenou logem automobilky. V kombinaci s relativně úzkými světlomety s LED diodovým páskovým denním svícením poskytuje snad už typický francouzský šarm a navozuje dojem docela luxusního vozu. Naopak spodní část, kde jsou umístěny přední difuzory působí poněkud německy. Skutečně zajímavé spojení…

 

Naopak při pohledu na zadní část vozu si nemůže divák nevšimnou sportovního lomení karoserie, kterou lze očekávat u SUV zejména prémiových automobilek. Tato výrazná linka pak přechází do boků vozidla, kde opět navozuje dojem, že auto má tendence útočit na dražší konkurenční značky. Toto v kombinaci se zadními světly, které skvěle korespondují s křivkou skla pátých dveří vyvolává prostě nadčasový dojem z celého vozu. Velice povedené…

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeot e-Rifter: Dokonalý rodinný koráb s jednou drobnou vadou na kráse

Luxusní dojem dotváří okenní a střešní lišty z leštěného nerezu, které spojují exteriér s interiérem. V interiéru totiž zaujme výrazná lišta pod středovým panelem palubní desky a také v odlehčené verzi na madlech dveří.

K interiéru lze jednoznačně konstatovat, že má ambice. Lišty v chromovém lesku jsou vkusně a decentně doplněny o černé lesklé plochy. To by bylo v pořádku, ale použitý druh plastu pro zbylé komponenty palubní desky a interieru už tak honosně bohužel nepůsobí. Naopak nepřehlédnutelné kárované prošívání sedadel ve spojení s kombinací různých druhů textilu je obvyklé spíše pro značkové úpravce vozidel.

Technika

Jak si naši čtenáři jistě už zvykli, v článcích našeho magazínu se snažíme psát spíše o dojmech a pocitech z jízdy, než o bezduchém přepisování tabulek technických konfigurací testovaných modelů. Co se tedy týče motorizace 1,6 litrů s výkonem něco málo přes sto koní, tak přes spojení se šesti stupňovou manuální převodovkou objektivně nelze čekat žádné zázraky. Čili v tomto ohledu se GrandLand moc „nepotatil“. Z německé krve vyznačující se dravým a sportovním stylem jízdy, která je prostřednictvím precizně vylazené techniky přenášena do kokpitu se mnoho radostných pocitů z jízdy k řidiči moc nedostane. Řízení, ovládání pedálů i řazení je natolik anonymní, až typicky francouzsky „rozplavané“, že další slova jsou snad zbytečná. To není nic proti francouzům a jejich automobilové produkci, sám jsem historicky jednoho typického „francouze“ vlastnil, ale to nejvýstižnější slovo, které by charakterizovalo tento vůz, byste asi našli až na dně lahve dobrého francouzského vína.