Opel Insignia Sports Tourer – „Nejlepší nerovná se první“

A tentokrát tu máme další kousek z dílny automobilky OPEL. Tím kouskem mám na mysli novou Insignii – vlajkovou loď, jak ji samotný výrobce označuje.

Novou Insignii jsme vyzkoušeli před nějakým časem a to ve verzi Sports Tourer. Test probíhal zejména v Praze a přilehlém okolí, kde nás potrápili jednak městská zákoutí, parkování v garážích ale vyzkoušeli jsme i test pružného zrychlení na výpadovkách mimo město.

Testovaná Insignia v karosářské verzi kombi, která je přes SUVčkový boom stále oblíbenou variantou láká své potenciální majitele nejen na obří kufr, ale jistě i na velmi povedený design, kteří často chválí i odpůrci značky. Zvláštností může být i fakt, že podobná slova chvály sklízí právě i GrandLand, kterého jsme také testovali. Toto jen potvrzuje skutečnost, že designový jazyk těchto řad skutečně oslovuje širší masy.

Charakteristická boční linie vozu působí snad až nekonečně a v kombinaci s velkými čistými plochami bez zbytečných designových zlomů dodává vozu i špetku luxusního dojmu. Vše pak korunují krásná LEDková světla trojúhelníkového tvaru. Široká maska předního sání působí netypicky elegantně, kdy ve srovnání s konkurenční Mazdou 6 nevyvolává dravé závodní emoce. Koneckonců to jen potvrzuje filozofii primárně rodinného vozu, což podtrhává objem zavazadlového prostoru, tak prostor na nohy v druhé řadě sedadel. Když rozebírám charakteristické vnější znaky, nesmím opomenout designovou třešničku na dortu v podobě zakončení boční chromové lišty vozu. Ta velice působivě koresponduje se zadními světly a její přetnutí brzdovým světlem dodává při zadním podhledu vozu jistou nezaměnitelnost.

Interiér skvěle ladí a při volbě dekoru s černým leskem jistě neuděláte chybu a auto posunete do kategorie luxusních rodinných vozů. V kombinaci s LCD displejem o velikosti 8“, head-up displejem a částečně digitálně zpracovanými budíky se můžete cítit skoro jako v prémiové značce.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i40 1,7 CRDi AT - Prémiový mainstream

Skutečnost, že Insignie je opravdu dlouhééé auto není třeba opakovat, má přes čtyři metry a devadesát centimetrů. Těchto téměř pět metrů dlouhý stroj se prostě do města úplně nehodí. Parkování v podzemních garážích je nutno díky dlouhému čumáku absolvovat třeba i na třikrát a to prostě člověka nebaví. S opatrností a z důvodu dlouhých převisů náprav se kolikrát zapotíte i při kličkování v centru města. Pozor na obrubníky! Chuť si ovšem spravíte při protnutí dopravní značky, značící konec obce. Sports tourer je označení, které je skutečně výstižné. Šestistupňový manuál, který byl dostupný v testované verzi je naprosto adekvátní stylu jízdy, které se s tímto strojem předpokládá. Poskytne i pružné zrychlení, které vás sice neprotlačí sedačkou, ale i s naloženým autem překvapivě vyrazí k vašemu cíli.

V celkovém hodnocení pak nelze opomenout problémy s elektronikou, které nás po dobu testu provázely. Problémy s náhodným rozsvícením kontrolky motoru jsou jednoduše vždy nepříjemností, ať jde o Opela nebo jakoukoliv jinou značku. Motor se v tomto případě nechoval nijak zvláštně a veškeré funkce zůstaly zachovány, ale člověk přirozeně znejistí. V souvislosti se vzniklou závadou naopak musím vyzdvihnout asistenční službu. Tento systém, který aktivujete stiskem tlačítka, které vám vytočí přímo operační centrum je opravdu špičkově zpracovaný. Servisní a asistenční služba funguje jako vaše prodloužená ruka, jako váš rádce na cestách. Dokonce k velkému údivu zvládne na dálku diagnostikovat závady na vozidle, zajistit odtah nebo doporučit další postup. A to vše s profesionálním a vtipným přístupem a hlavně v češtině.

Samotným závěrem je Insignia to nejlepší co lze od Opelu pořídit, ale abyste si ji skutečně pořídili, musíte ji mít prostě rádi.

Komentáře