První snímky Karlu a k nim hrstku informací zveřejnil Opel začátkem prosince minulého roku, nejzajímavější z jeho zprávy pak rozhodně byla cifra 10 000 euro, pod kterou se měla dostat cena základní verze. A jak rüsselsheimský „blesk“ loni slíbil, tak podle německého ceníku letos také plní.
3675 mm dlouhý pětidvéřový hatchback s výškou 1476 mm a šířkou 1604 mm zaujme po odchodu Chevroletu z Evropy místo cenově nejdostupnějšího modelu koncernu GM. A na tuto misy není vybaven vůbec špatně, především co se výbavy týká. Základní úroveň Selection za 9500 euro (cca 263 000 korun) obsahuje například 6 airbagů, ESP, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, kontrolu trakce, signalizaci nezapnutých pásů, posilovač řízení nebo palubní počítač. Prostřední výbavový stupeň Edition za 10 650 euro (cca 295 000 korun) přidává mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelným volantem nebo elektrická zrcátka. Vrchol představuje linie Exklusiv za 12 900 euro (cca 358 000 korun) s automatickou klimatizací, rádiem s ovládáním na koženém volantu, vyhřívanými zrcátky nebo čalouněním v kombinaci látky a umělé kůže. Ze zajímavých příplatků se dá zmínit zadní parkovací asistent s akustickým varovným signálem, elektricky ovládané střešní okno nebo digitální rádio pro nejvyšší stupeň výbavy.
Design karosérie využívá z velké části prvků z minulých či stávajících Opelů. Říct se to dá především o hlavních světlometech, která jsou notně inspirovaná Corsou čtvrté generace, nebo masce chladiče s designem současných modelů německé automobilky. Kdo chce, v prolisech na boku karosérie pozná Chevrolet Spark, svébytný je tak Karl prakticky pouze vzadu s velkými světlomety. Všechny výbavové stupně mají lakované nárazníky, od prostředního stupně se k tomu přidávají i zrcátka a kliky dveří. Když už byla řeč o lacích karosérie, těch nabízí Karl celkem deset, z toho osm metalických (nyní dostupných šest, v průběhu roku přibudou další dvě). První dvě úrovně výbavy přijíždějí s ocelovými koly o rozměru 14 palců, až nejvyšší stupeň má lité patnáctky. Ty jsou za příplatek dostupné také k prostřednímu stupni, ten nejvyšší má pro změnu příplatkové šestnáctky.
Ačkoliv je především bezpečnostní výbava velmi obsáhlá a cena relativně příznivá, podepisuje se to na vzhledu interiéru především základní verze. Pokud totiž nesáhnete po žádném z příplatků, je plný černých plastů a nechybějí ani kličky na ovládání oken. Na středové konzoli je navíc v místě audiosystému nepěkná polička. Vzhled se o něco zlepší u prostředního stupně výbavy, který má alespoň stříbrný dekor na volantu a hodnotnější výplně dveří. Opravdu vesele však vypadá až dvoubarevné provedení u Karlu Exklusiv, jemuž nechybí ani rádio. Infotainment, kterým se automobilka chlubí na propagačních fotkách, jsem však ani po několika desítkách minut v konfigurátoru nenašel. Abych ale nepsal pořád o vzhledu, díky 2385 mm mezi nápravami by se dozadu měla vejít pětice dospělých. Měla, ale nevejde – Karl je v základu čtyřmístný, pátou opěrku dostanete až s nejvyšší úrovní výbavy nebo za příplatek 325 euro (cca 9000 korun) v rámci paketu Funktions u prostředního stupně výbavy. U prvních dvou stupňů nejsou ani dělená zadní opěradla, ta přicházejí až s nejvyšší úrovní výbavy nebo s již zmíněným paketem Funktions pro druhý stupeň výbavy. Základní objem zavazadelníku je 206 litrů, inkriminovaná sklopná lavice či opěradla jej zvětší na 1013 litrů.
Pod kapotou je jedinou možností litrový tříválec Ecotec o výkonu 75 koní při 6500 ot./min s točivým momentem 96 Nm při 4500 ot./min. S manuální pětistupňovou převodovkou a při hmotnosti 939 kg zrychluje městský hatchback na 100 km/h za 13,9 sekundy a dotáhne to až na 170 km/h. Spotřeba se v kombinovaném cyklu pohybuje mezi 4,3 – 4,5 l/100 km, což odpovídá 99 – 104 g CO2/km. Nižší hodnoty platí pro vůz vybavený příplatkovým paketem Eco za 250 euro (cca 6930 korun) s pneumatikami s nižším valivým odporem, optimalizovaným předním splitterem a černým zadním střešním spoilerem.
Zdroj: Opel