Opel odhalil ceník a další detaily nového Karlu

První snímky Karlu a k nim hrstku informací zveřejnil Opel začátkem prosince minulého roku, nejzajímavější z jeho zprávy pak rozhodně byla cifra 10 000 euro, pod kterou se měla dostat cena základní verze. A jak rüsselsheimský „blesk“ loni slíbil, tak podle německého ceníku letos také plní.

3675 mm dlouhý pětidvéřový hatchback s výškou 1476 mm a šířkou 1604 mm zaujme po odchodu Chevroletu z Evropy místo cenově nejdostupnějšího modelu koncernu GM. A na tuto misy není vybaven vůbec špatně, především co se výbavy týká. Základní úroveň Selection za 9500 euro (cca 263 000 korun) obsahuje například 6 airbagů, ESP, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, kontrolu trakce, signalizaci nezapnutých pásů, posilovač řízení nebo palubní počítač. Prostřední výbavový stupeň Edition za 10 650 euro (cca 295 000 korun) přidává mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelným volantem nebo elektrická zrcátka. Vrchol představuje linie Exklusiv za 12 900 euro (cca 358 000 korun) s automatickou klimatizací, rádiem s ovládáním na koženém volantu, vyhřívanými zrcátky nebo čalouněním v kombinaci látky a umělé kůže. Ze zajímavých příplatků se dá zmínit zadní parkovací asistent s akustickým varovným signálem, elektricky ovládané střešní okno nebo digitální rádio pro nejvyšší stupeň výbavy.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo ukázala další speciální Giuliettu

Design karosérie využívá z velké části prvků z minulých či stávajících Opelů. Říct se to dá především o hlavních světlometech, která jsou notně inspirovaná Corsou čtvrté generace, nebo masce chladiče s designem současných modelů německé automobilky. Kdo chce, v prolisech na boku karosérie pozná Chevrolet Spark, svébytný je tak Karl prakticky pouze vzadu s velkými světlomety. Všechny výbavové stupně mají lakované nárazníky, od prostředního stupně se k tomu přidávají i zrcátka a kliky dveří. Když už byla řeč o lacích karosérie, těch nabízí Karl celkem deset, z toho osm metalických (nyní dostupných šest, v průběhu roku přibudou další dvě). První dvě úrovně výbavy přijíždějí s ocelovými koly o rozměru 14 palců, až nejvyšší stupeň má lité patnáctky. Ty jsou za příplatek dostupné také k prostřednímu stupni, ten nejvyšší má pro změnu příplatkové šestnáctky.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen modernizoval malý Fox

Ačkoliv je především bezpečnostní výbava velmi obsáhlá a cena relativně příznivá, podepisuje se to na vzhledu interiéru především základní verze. Pokud totiž nesáhnete po žádném z příplatků, je plný černých plastů a nechybějí ani kličky na ovládání oken. Na středové konzoli je navíc v místě audiosystému nepěkná polička. Vzhled se o něco zlepší u prostředního stupně výbavy, který má alespoň stříbrný dekor na volantu a hodnotnější výplně dveří. Opravdu vesele však vypadá až dvoubarevné provedení u Karlu Exklusiv, jemuž nechybí ani rádio. Infotainment, kterým se automobilka chlubí na propagačních fotkách, jsem však ani po několika desítkách minut v konfigurátoru nenašel. Abych ale nepsal pořád o vzhledu, díky 2385 mm mezi nápravami by se dozadu měla vejít pětice dospělých. Měla, ale nevejde – Karl je v základu čtyřmístný, pátou opěrku dostanete až s nejvyšší úrovní výbavy nebo za příplatek 325 euro (cca 9000 korun) v rámci paketu Funktions u prostředního stupně výbavy. U prvních dvou stupňů nejsou ani dělená zadní opěradla, ta přicházejí až s nejvyšší úrovní výbavy nebo s již zmíněným paketem Funktions pro druhý stupeň výbavy. Základní objem zavazadelníku je 206 litrů, inkriminovaná sklopná lavice či opěradla jej zvětší na 1013 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Slovensko čekají změny v pokutách – pozitivní i negativní

Pod kapotou je jedinou možností litrový tříválec Ecotec o výkonu 75 koní při 6500 ot./min s točivým momentem 96 Nm při 4500 ot./min. S manuální pětistupňovou převodovkou a při hmotnosti 939 kg zrychluje městský hatchback na 100 km/h za 13,9 sekundy a dotáhne to až na 170 km/h. Spotřeba se v kombinovaném cyklu pohybuje mezi 4,3 – 4,5 l/100 km, což odpovídá 99 – 104 g CO2/km. Nižší hodnoty platí pro vůz vybavený příplatkovým paketem Eco za 250 euro (cca 6930 korun) s pneumatikami s nižším valivým odporem, optimalizovaným předním splitterem a černým zadním střešním spoilerem. 

Zdroj: Opel