Opel připravil terénní verzi Insignie ST

Modernizovaná řada Insignia od Opelu se brzy dočká nového člena. O „terénním“ kombi Insignia Country Tourer jsme Vás informovali poměrně nedávno. Počítali jsme, že Opel bude s odhalením modelu dělat tajnosti až do premiéry na autosalonu ve Frankfurtu. Nedělal…

Proto se již dnes, na začátku prázdnin, můžeme podívat na novou vlajkovou loď německé automobilky. Od klasické Insignie Sports Tourer, ze které Country Tourer vychází, odlišíte novinku především díky ochranně předního i zadního nárazníku, plastovému obložení blatníků a bočních prahů, novému designu kol a zvětšené světlé výšce o 20 mm

Mohlo by vás zajímat:  Toyota představila také evropskou podobu nové Corolly

O pohon se bude starat trojice motorů. Základem je naftová jednotka 2.0 CDTI o výkonu 163 koní s točivým momentem 350 Nm (380 Nm s funkcí Overboost). Tu doplňuje dvojice přeplňovaných agregátů – zážehová jednotka 2.0 SIDI Turbo o výkonu 250 koní s točivým momentem 400 Nm a vznětová jednotka 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 195 koní s točivým momentem 400 Nm. Pro motory 2.0 CDTI a 2.0 SIDI je standardem šestistupňový manuál, pro motor 2.0 BiTurbo CDTI je standardní šestistupňový automat, který však lze formou příplatku dostat i ke dvěma zbývajícím motorům. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes modernizoval třídu E Coupé a Cabriolet

Všechny tři motory jsou nabízeny pouze v kombinaci s pohonem všech kol. Jeho základem je multilamelová hydraulická spojka systému Haldex, která je umístěna ve společné skříni s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem zadní nápravy eLSD. Tato konfigurace garantuje optimální trakci jak na asfaltu, tak i na nezpevněném povrchu. Spojka plynule mění rozdělení točivého momentu motoru mezi jednotlivé nápravy podle převažujících podmínek od 0 do 100 procent, elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávěrkou přebírá stejnou funkci při rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy.

Mohlo by vás zajímat:  Další informace o nové Škodě Fabia

Zdroj: Opel