Problém mlhovkářů na našich silnicích je celkem známý. Jsou lidé, kteří tento typ světel mají zapnutý doslova neustále. Často se jedná například o mladé tunery, kteří si myslí že jejich auto je se zapnutými mlhovkami ještě krásnější, nebo to jsou ti, kteří neznají předpisy. Jezdí se zapnutou přední i zadní mlhovkou kdykoliv se jenom trochu zatáhne, nebo začne mrholit. Nejenom, že tím oslňují ostatní řidiče, ale také mohou být pokutováni za špatné používání mlhových světel. To si mnoho z nich neuvědomuje.
Četná upozornění jsou běžná
Pokud potkáme někoho se zcela bezdůvodně zapnutou mlhovkou, snažíme se ho na to upozornit. Třeba tím, že také několikrát zapneme a vypneme mlhovku, abychom mu naznačili, s jakými světly u něho máme problém. Nebo lze takového řidiče takzvaně probliknout dálkovými světly. Obojí jsou možnosti, které v některých případech zaberou, ale v jiných jsou zcela zbytečné. A tak není jiná možnost než daného řidiče předjet a poté mu dostatečně daleko ujet.
Ne vždy to jsou mlhovky
Bohužel mnoho řidičů si na silnicích neuvědomuje, že ne vždy má auto za nimi nebo to které míjí, zapnuté přední mlhovky. Své si jistě na silnicích musejí vytrpět ti, kteří mají takzvané denní svícení implementováno právě v oblasti mlhovek. Typickými vozy, které toto měly, byly modely mladoboleslavské automobilky Škoda. A jelikož tato značka je na našich silnicích celkem populární, způsobovalo to mnoho nedorozumění a zbytečných konfliktů.
V předních mlhových světlech se objevovala dvojice žárovek. Jedna sloužila jako klasická mlhovka, zatímco ta druhá nabídka funkci denního svícení. Ale jelikož světlo vycházelo z oblasti mlhových světel, myslela si řada ostatních účastníků silničního provozu, že jde o zapnutou mlhovku. Pokud takový vůz máte, jistě víte, o čem mluvíme. A pro ostatní platí poučení, že ne vždy je vše tak, jak to vypadá.
Zdroj: Autorský text