Nejnovější platforma BMW je schopná pojmout pouze tříválce a čtyřválce. Nejmenší motor od BMW M je ale šestiválec. Spousta fanoušků se těšila na šestiválec, který bude pohánět svižnou, moderní předokolku, bohužel všechno bude trochu jinak.
Změna je život
Automobilka BMW světu v květnu představila budoucí generaci hatchbacku řady 1. Ta se poměrně dost liší od svých předchůdců a automobilce tak vzniknul poměrně veliký problém. Mnichovská automobilka se rozhodla ukončit éru pohonu zadních kol a nový model se vyrábí pouze s náhonem předních kol. Zákazníci si mohou vybrat sportovní verzi M135i, která je dodávána s pohonem všech čtyř kol a výkon dosahuje výkonu 306 koňských sil.
Jak je na tom konkurence
Většina velkých hráčů automobilového průmyslu a největší konkurenti BMW mají v nabídce hatchbacky ve sportovních verzích, které vycházejí ze spolupráce s předními tuningovými společnostmi a mají oproti novému modelu mnohem silnější motory. Audi RS 3 Sportback se může chlubit výkonem 400 koňských sil, Mercedes AMG A45S má pod kapotou dokonce 416 koní. Nové BMW tak zůstává oproti konkurenci poměrně nízko. Nová konkurence však nedostane možnost představit se světu a poměřit sílu s nadupanou konkurencí.
Šestiválcový motor zůstane do budoucna vyhrazen pouze dvojkovému kupé a kabrioletu, ty si na rozdíl od plánovaného nového modelu zachovávají pohon zadních kol a podélně uložený motor.
Co nás čeká a nemine?
Ředitel divize BMW M, Markus Flasch potvrdil, že automobilka zatím nemá žádný vhodný motor, který by mohl být použit v platformě s pohonem na přední kola. Platforma s označením FAAR, na které BMW 1 vznikalo je určena pro sériové tříválce a čtyřválce. Nejmenší motor BMW M je ale šestiválec.
Něco za něco
Zpráva velice zklamala všechny fanoušky vozů od divize BMW M, každopádně něco je přece jen může rozveselit. Automobilka nově připravuje verzi kupé M2. Kupé by mělo mít pohon zadních kol a pod kapotou řadový šestiválec. Druhá generace by měla představit i nové sportovní Gran Coupé, které bude předokolkou a designem bude vycházet ze svých předchůdců první generace.
Někdy prostě fanoušci musí počkat a netrpělivě vyhlížet nový model. V budoucnosti by se přeci jen mohla objevit nová platforma, která dokáže pojmout šestiválec, náhon na přední kola a zároveň si udržet klasický design a dravost jedničkových modelů. Nám nezbývá než čekat a těšit se na to, co nás překvapí dál.