Pagani Huayra míří konečně i do USA

Jak se zdá, tak strastiplná cesta nejnovějšího supersportu Huayra z dílen malosériového výrobce Pagani na trhy Severní Ameriky je konečně u konce. O čem je vlastně řeč? Vše začalo tím, že Ministerstvo dopravy Spojených států amerických neudělilo modelu Hyuara homologaci pro používání na pozemních komunikacích. Důvodem byla příliš chabá ochrana posádky zapříčiněná chybějícím systémem airbagů. To znamenalo jediné. Že se plánovaných 15 kusů ročně ke svým zájemcům legální cestou nemohlo dostat. Ostatně tomuto problému čelil majitel automobilky, konstruktér, řemeslník a svým způsobem i umělec, Horacio Pagani, již jednou- s modelem Zonda.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën ID19 Break na prodej

Horacio tento problém vyřešil tak, že investoval 5,1 milionů dolarů na vývoj nových smart airbagů, které vyhovují americkým předpisům. Bohatí Američané mohou jásat. Pagani Hyuara tím překonala všechny byrokratické překážky a k mání bude již v červnu příštího roku.

Na závěr si pojďme připomenout, co se ukrývá pod karbonovou kapotou tohoto skvostu. A nejedná se o nic menšího než o dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6,0 litrů z dílen AMG produkující výkon 537 kW (730 koní) a rovných 1000 Nm točivého momentu. Co to znamená v řeči časů a rychlostí? Zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,3 vteřiny a maximální rychlost 370 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Rolls-Royce Phantom s prodlouženým rozvorem