Pandemie ve spojení s extrémními mrazy – cesta k záhubě pro autobaterii

Extrémní teploty, ať už nad nulou, nebo pod nulou, a stáří automobilu. To jsou hlavní faktory, které se podepisují na nižší výdrži baterie. A průměrný věk aut na českých silnicích je bohužel stále ještě o poznání vyšší než v západoevropských státech, a tak se s potížemi s baterií naši řidiči potýkají o něco častěji než třeba jejich němečtí kolegové. Ale autobaterii nesvědčí ani současná pandemie.

Když není kam jezdit

Vzhledem k tomu, že prakticky všechno je v důsledku protiepidemických vládních opatření zavřené a že všichni, kteří jen trošku mohou, pracují z domova, provoz na českých silnicích výrazně poklesl. A lidé, kteří přeci jen za volant usednou, často ujedou jen pár kilometrů do práce a zase zpátky, tedy pokud nejde o profesionální řidiče z povolání.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Letos v zimě si řada z nás odpustila nejen návštěvy příbuzných, ale také cesty na hory. Jednou za čas vyrazíme na velký rodinný nákup, ale obvykle do nejbližšího hypermarketu, takže ani na téhle trati neujedeme větší počet kilometrů. A za těchto okolností se baterie nestihne při jízdě dobít. V kombinaci s nízkými teplotami tak autobaterie letos trpí více než kdykoli v minulosti.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Panamera na Severní smyčce Nürburgringu dosahuje rekordního času na kolo
Zdroj obrázku: pixabay.com

Preventivní údržba baterie

Pokud jsou na noc hlášeny velké mrazy a vy parkujete venku, je podle odborníků lepší raději baterii vyjmout a přes noc nechat doma. Chybu neuděláte, když baterii také preventivně nabijete. A je dobré si uvědomit, že autobaterie nemají neomezenou životnost, jednou za čas je prostě třeba investovat do nové. Tím spíše, že statistiky nejsou příliš lichotivé:

  • Podle výzkumu německého automotoklubu ADAC je špatný stav autobaterii příčinou asi 40 % všech výjezdů asistenční služby.
  • V zemích bývalého východního bloku je toto procento ještě o něco vyšší, protože na tamních silnicích jezdí starší a často také hůře udržovaná auta.
  • Podle odhadů ADAC je až 34 % všech autobaterií v autech v Evropské unii ve špatném stavu.