Paříž 2012 – Citroën DS3 ELECTRUM

Současnost v motoristickém průmyslu a především ve vývoji nových vozů se dá označit dobou hybridní či elektrickou. Ano, kdo se chce držet ekology nastoleným trendům, musí mít v nabídce alespoň jednoho zástupce těchto kategorií. Své o tom ví i mladoboleslavská Škoda, která již urputně testuje elektrickou Octávii a v budoucnu se rovněž dočkáme elektrického Golfu VII. generace

Pozadu však nechce zůstat ani Citroën, potažmo celý koncern PSA. Ten jako první uvedl do sériové produkce hybridní modely, které jsou poháněny naftovým agregátem a elektromotorem. I ty, leč jsou však velmi úsporné, vypouští nechtěné emise a stále jsou vázány na předražené benzínové pumpy. Počínaje pařížským autosalonem se to však změní. Citroën zde totiž mimo nádherný koncept DS3 Cabrio uvede plně elektrickou verzi stylového hatchbacku. Jmenuje se DS3 ELECTRUM a má velké předpoklady uvedení do sériové výroby!

O pohon DS3 ELECTRUM se starají dva elektromotory o výkonu 65 kW, umístěné na přední hnané nápravě. Inovativní přístup ke konstrukci má na svědomí více prostoru uvnitř vozu a dle mého názoru znamená i jisté opatření ke zvýšení bezpečnosti během nárazu. Potřebnou energii dodává lithium-iontový akumulátor Panasonic o kapacitě 17,5 kWh. Díky tomu má elektrická DS3 dojezd okolo 120 kilometrů na jedno nabití, přičemž se hodnota může měnit v závislosti na zatížení vnitřními spotřebiči. Vstup pro kabel nabíječky se schoval pod víčko klasické palivové nádrže, čímž nenarušuje design karoserie. Stejně jako u současně prodávaných elektromobilů trvá nabití akumulátoru na 80% zhruba půl hodiny. Pro plnou kapacitu je ale třeba čekat až 6 hodin, což by v budoucnu měla vyřešit infrastruktura rychlonabíječek. 

Fotografie: Citroën DS3

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen představil úspornou variantu modelu Caddy