Právě probíhající autosalon v Paříži nabral po včerejších večírcích jednotlivých automobilek ty správné obrátky. Jako první vezmeme do parády malý Opel Adam, který se nám v době vývoje postupně odhaloval na „špionážních“ fotkách a také pomocí vtipné video kampaně.
Skutečnost, že se jedná o opravdovou stylovku, nebude zřejmě nikdo vyvracet. Opel Adam se po startu sériové výroby vydá do segmentu, kde to však vůbec nebude mít jednoduché. Fiat 500 a MINI si totiž na nové slepici v kurníku mile rádi smlsnou.
3,7 metru dlouhý a 1,72 metru široký Adam (pán je cvalík) by měl hravě pojmout čtyři cestující. Letošní zkušenost s pětistovkou mě však vrací zpátky na zem. Prim zde hraje individualita. Výrobce slibuje nabídku nejrůznějších potahů sedadel, doplňků interiéru, litých kol nebo třeba hravých laků karoserie. Žádné dva Opely Adam proto nemusí být totožné. Inspiraci v Rollse-Royceu dává Opel znát stropními LED diodami za příplatek 380 eur, které mají evokovat hvězdnou oblohu.
Z motorové palety bude na výběr mezi benzínovou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW a silnější čtrnáctistovkou o výkonech 64 a 74 kW. Všechny varianty budou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je rovněž ecoFLEX balíček, který k motoru přiklepne (otravný) systém stop/start.
Dle oficiálních informací bude prodej Opelu Adam zahájen v lednu příštího roku. Nedivil bych se, kdyby výrobce přijímal objednávky již nyní. V nabídce budou tři základní stupně výbavy (Jam, Glam, Slam) a celá škála příplatkových prvků, které udělají z Adamu stylovou záležitost. Ceny startují na 11 500 eurech, což je v přepočtu zhruba 286 000 korun. Velmi mě zajímá, kde se projeví onen 30 000 rozdíl oproti základní ceně Fiatu 500.
Fotografie: Worldcarfans, Opel