Čtvrtá generace Renaultu Clio se stala hlavním lákadlem na stánek francouzské značky v Paříži. Po premiéře pětidveřového hatchbacku a praktického kombi nesměla chybět mezi sourozenci i sportovnější verze RS 200. Automobilka s tímto modelem navazuje na dlouholetou historii, bohužel oproti předchozím generacím se však v mnoha ohledech liší. Pro začátek začněme tím, že se bude nové Clio RS 200 nabízet pouze v pětidveřovém provedení. Pokud máte zájem vysloveně o třídveřový model, musí Vám vystačit Twingo RS.
Sportovnější Clio poznáme podle agresivnější přídě s prvky z Formule 1, LED světel pro denní svícení, nástavců na boční prahy, 17-palcových litých kol (ve volitelné výbavě i 18-palcová), zadního difuzoru a střešního spoileru, který zvyšuje přítlak na přední části o 80% a na zadní o 20%. Vnitřní prostor se chlubí červenými akcenty, sportovním volantem nebo hliníkovými pedály. Asi toho největšího zklamání se dočkáme v brožurce při čtení řádku motorizace a převodovky.
Atmosférickým motorům odzvonilo už i v divizi RenaultSport. Zapomeňte na dvoulitr a manuál, přepisují se dějiny. Nově nalezneme pod kapotou 1.6-litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu 200 koní při 6000 otáčkách/min a krouticím momentu 240 Nm (zvýšení o 25 newton-metrů) při 1750 otáčkách/min. K motoru se bude dodávat pouze šestistupňová dvouspojková převodovka EDC s pádly pod volantem. Renault neprozradil prozatím konkrétní čísla o zrychlení apodobně, ale oproti předchůdci má ušetřit na spotřebě paliva asi 2 l/100 km.
Evropská klientela si bude moci vybrat ze dvou nastavení podvozku. Tím základním se stane Sport, který má zapůsobit optimální rovnováhou mezi sportovními rysy a pohodlím pro každodenní cestování. Druhou variantou je Cup s nižší světlou výškou o 5 mm a tužším pérováním, tu si oblíbí především opravdoví řidiči.