Pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP pro nový Land Rover Defender 110

Lr Def 110 Ncap Foto 2

Nový Land Rover Defender 110 získal další pětihvězdičkové hodnocení. Tentokrát od odborníků na bezpečnost Euro NCAP. Vozy Defender kombinují nejmodernější bezpečnostní prvky s ultra pevnou konstrukcí karoserie hojně využívající hliník navrženou tak, aby zvládla drsný terén a poskytla nejvyšší bezpečnost. Mezi chytré systémy patří Emergency Braking, Lane Keep Assist nebo Rear Collision Monitor.

Řidiče a spolujezdce chrání šest airbagů, k dispozici jsou až tři kotevní body ISOFIX. Model Defender 110 získal 85 procent za ochranu dospělých cestujících a dětí, 79 procent za bezpečnostní asistenty a dosáhl skóre 71 procent za ochranu chodců, cyklistů a ostatních účastníků silničního provozu.

„Od chvíle, kdy jsme začali s vývojem nového Defenderu, zaměřili jsme se na  funkční bezpečnost a ochranu cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. Rozhodli jsme se postavit nejschopnější a nejodolnější Land Rover, jaký byl kdy vyroben, s bezpečnostními prvky, které skutečně vylepšují řidičův zážitek,“ řekl Nick Rogers, Executive Director, Product Engineering, Jaguar Land Rover.

Mohlo by vás zajímat:  Tři hvězdy a otevřené dveře. Volkswagenu se v testech Euro NCAP nedařilo

Po světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2019 zaznamenala značka Land Rover nebývalou poptávku po tomto novém voze s pohonem 4×4. Model získal i uznání kritiků. Defender totiž získal zatím celkem 28 mezinárodních ocenění.

Od jeho představení značka Land Rover uvedla rovněž řadu hospodárných řadových šestiválcových vznětových motorů Ingenium s mild-hybridní technologií a vyspělým plug-in hybridem P400e. Dojezd je až 43 km v čistě elektrickém režimu a emise CO2 se pohybují kolem 74 g/km.

Rozsáhlá řada pokročilých jízdních asistentů pro řidiče, které jsou v Defenderu k dispozici, zahrnuje:

  • Emergency Braking – Sleduje, zda může dojít k čelní srážce s jiným vozidlem, a dopředu řidiče upozorní, aby brzdil. Pokud řidič nereaguje, vozidlo samo aktivuje nouzové brzdění, aby snížilo důsledky možného nárazu.
  • Blind Spot Assist – Blikající ikona v příslušném zpětném zrcátku řidiče upozorní na překážky nacházející se nebo se rychle blížící do mrtvého úhlu.
  • 3D Surround Camera – Pokročilý systém kamer pomáhá řidiči při manévrování v nízké rychlosti a na centrálním displeji Pivi Pro přináší 3D pohled na celý vůz.
  • Clear Exit Monitor – Varuje před možným nebezpečím, když se před vystoupením chystáte otevřít dveře. Ke sledování blížícího se provozu využívá senzory v nárazníku.
  • Adaptive Cruise Control – Udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud vozidlo před vámi zastaví, vůz rovněž hladce zastaví.
  • Driver Condition Monitor – Rozeznává únavu řidiče sledováním zasahů do řízení, brzd a plynu a při zjištění únavy řidiče upozorní.
  • Lane Keep Assist – Detekuje neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu a koriguje jej zásahy do řízení.
  • Rear Collision Monitor – Pokud zezadu se blížící vozidlo nezpomaluje, pokusí se jeho řidiče upozornit automatickým blikáním výstražných světel.
  • Rear Traffic Monitor – Varuje před vozidly, chodci nebo jinými nebezpečími přicházejícími z obou stran. Tento asistent je zvláště užitečný při couvání z parkovacího místa.
  • Traffic Sign Recognition a Adaptive Speed Limiter – Informuje řidiče o aktuálním rychlostním limitu a automaticky upravuje rychlost vozidla při vjezdu do nových zón s omezením rychlosti.
  • Wade Sensing – Ultrazvukové senzory ve zpětných zrcátkách poskytují při brodění v reálném čase informace o hloubce vody.
Zdroj: Jaguar Land Rover
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora