Peugeot 205 Électrique

Už dlouhá léta přemýšlí jednotlivé automobilky, čím nahradí auta s klasickými spalovacími motory. Jedni sázejí na vodík, druzí na vzduch a třetí na elektřinu. A právě vývoj elektromobilů se v současné době zdá být nejdál a zároveň nejblíže sériové produkci. V porovnání s hodnotami současných elektromobilů se může zdát, že dnes představovaný Peugeot 205 Électrique z devadesátých let předběhnul dobu. 

Přitom na první pohled vypadá jako běžná 205. Od té s klasickým spalovacím motorem se elektrická verze liší snad jen označením na sloupku C a lehce odlišnými koly. 

Pod kapotou se však nenachází žádný benzínový nebo dieselový motor, ale dvanáct nikl-železných bateriích o napětí 6V a kapacitě 232 Ah. Tyto baterie pohánějí elektromotor o skromném výkonu 8 kW, přičemž jejich nabití při proudu 16 Ampérů trvá 10 hodin. 

Zajímavé jsou údaje o maximální rychlosti a dojezdu. Při konstantní rychlosti 40 km/h má 205 Électrique dojezd 200 km, pokud svou konstantní rychlost zvýšíte na 70 km/h, dojedete do vzdálenosti 140 km. Maximální rychlost elektrické 205 je pak 100 km/h. To jsou, při dnešním dojezdu a rychlosti některých stejně velkých elektromobilů, čísla jako z říše snů. 

Kromě velkého dojezdu měla elektrická 205 i další zajímavé vymoženosti. Například systém regenerativního brzdění, které pracuje na podobném principu jako v novém Renaultu Zoe. Znamená to, že během zpomalovací fáze se pohybová energie přemění na elektrickou energii, která je pak dále ukládána do baterií, jež tak vydrží déle nabité. 

I přes všechny baterie si 205 zachovala dobrou přepravní kapacitu a také mrštnost. Celková váha automobilu je 850 kg (z toho jen 300 kg váží baterie), dovnitř se pak poskládá pětice cestujících a do zavazadlového prostoru se vejde také pěkných pár kufrů. 

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 208 HYbrid FE se představí v Ženevě

Tak co, pořád si myslíte, že jsou současné elektromobily špička v automobilových technologiích?

Zdroj: technologicvehicles.com