Peugeot modernizoval sedan i kombi řady 508

Po čtyřech letech od představení momentálně největšího osobního Peugeotu přichází francouzská automobilka s poměrně rozsáhlým faceliftem. Při něm dostala 508 nejen novou tvář, ale i ekologičtější nabídku motorů.

Asi nejviditelnější změnou je aplikace nové maska chladiče, která má nejen korporátní design, odvozený třeba od nové 308, ale rovněž výrazné logo automobilky, které je vlastně vůbec poprvé umístěno ve středu masky chladiče. Nový je rovněž světelný podpis, vycházející z instalace LED diodových hlavních světel v designu opět podobném 308. LED diody hrály prim rovněž při tvorbě mlhovek, světel pro denní svícení a konec konců i zadních skupinových svítilen. Z dalších změn lze vyjmenovat upravenou kapotu a nárazník vpředu i vzadu.

Interiér se zbavil velkého množství tlačítek, které podobně jako v 308 nahradil multimediální systém. V 508 má dotykový displej o rozměru sedm palců a může být vybaven rozhraním Peugeot Connect Apps, přes který lze získat aplikace s praktickými informacemi v reálném čase. Nový je rovněž volant, který se naštěstí u 308 neinspiroval, a předním se nacházející head-up displej, promítající barevně například informace z navigace. Kvalita materiálů i zpracování šal údajně velmi nahoru, seznam výbavy byl doplněn třeba o bezklíčkový vstup a startování, čtyřzónovou klimatizaci, elektronickou parkovací brzdu nebo audio systém JBL.

Mohlo by vás zajímat:  Seat lehce modernizoval levné Toledo

Nejvýraznější novinkou faceliftu je ovšem nabídka motorů, splňujících emisní normu Euro 6. V případě zážehových jednotek jde o motor 1.6 THP 165 S&S, který nahrazuje předchozí 1.6 THP 156, o výkonu 165 koní s emisemi CO2 na úrovni 129 g/km (předchůdce 144 g/km). Z převodovek je pro tento motor k dispozici šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat EAT6.

Všechny dieselové jednotky budou od nového roku vybaveny technologií BlueHDi. Základem se stane dvoulitr BlueHDi 150 o výkonu 150 koní, který s šestistupňový manuálem vypouští do ovzduší jen 105 g/km. Dostupná bude i jeho silnější varianta se 180 koňmi, která pro změnu s automatem EAT6 vypustí nejvýše 111 g CO2/km.

Pro sedan a „terénní“ verzi RXH zůstává v nabídce hybridní pohonné ústrojí HYbrid4, skládající se z dvoulitrového dieselu HDi o výkonu 163 koní, pohánějícího přední nápravu, a elektromotoru o výkonu 37 koní, pohánějícího zadní nápravu. Tyto jednotky mohou pracovat separátně nebo spolu, k dispozici jsou pak čtyři jízdní módy – ZEV, 4WD, Sport a Auto. Průměrná spotřeba klesla na 3,3 l/100 km, což odpovídá pouze 85 g CO2/km. Díky těmto hodnotám se z 508 HYbrid4 stává auto s nejnižšími emisemi i spotřebou v segmentu.

Mohlo by vás zajímat:  Strategie Audi se zaměřuje na ziskový růst a diferenciaci. Od roku 2026 budou mít vozy výhradně elektrický pohon

Výroba modernizované 508 bude pro Evropu probíhat ve francouzském Rennes a pro Čínu v čínském Wuhanu. Prodej na starém kontinentu začne 10. září letošního roku, Čína se dočká v lednu roku příštího.

Zdroj: Peugeot