Peugeot odhalí ve Frankfurtu koncept Fractal

Dnes již notoricky známý i-Cockpit francouzského Peugeotu se poprvé objevil v roce 2010 v útrobách konceptu SR1. Do sériové 208 si našel cestu o dva roky později, přičemž do dnešních dnů se dostal k více než 1,8 milionu zákazníků. Jeho poslední evoluci předvede v hesenské metropoli koncept Fractal, zajímavý především karosérií typu kupé-kabriolet.

Pouze 3,81 metru dlouhý a 1,77 metru vysoký koncept s extrémně krátkými převisy o délce 0,52 metru vpředu i vzadu designově navazuje na poslední modely francouzského lvíčka. Přední světla jsou vykrojená podobně jako u 308 a díky pásu LED diod prodloužená až do nárazníku, zadní lamy se vzorem drápu jsou kompletně diodová. Oblíbeným prvkem Peugeotů je dvoubarevná karosérie, Fractal kombinuje černou a stříbrnou. Odnímatelná střecha má uprostřed průhledný pás, zdánlivě suplující střešní okno. Malinko v nepoměru ke kompaktní karosérii jsou 19palcová kola v nízkoprofilových pneumatikách.

Do interiéru se vstupuje přes protisměru se otevírající dveře, jeho dominantou je již několikrát zmiňovaný i-Cockpit. Jeho dominantou je 12,3palcový displej suplující budíky, doplňující informace však poskytuje také head up displej, tvořený 45stupňovým polykarbonátovým pruhem. Nedílnou součástí i-Cockpitu je též volant, v případě tohoto konceptu připomínající tvarem vozy formule 1, se dvěma dotykovými plochami. Pokud hledáte druhou obrazovku na středové konzoli, pak se stačí podívat na středový tunel, kde „trůní“ 7,7palcový AMOLED displej, přes nějž se ovládají veškeré funkce auta. Hlavní technologií, kterou je kabina Fractalu vytvořena, je trojdimenzionální tisk. Vedle prostoru řidiče je druhým nosným prvkem audiosystém 9.1.2, tvořený vpředu třemi středovými, dvěma výškovými a dvěma basovými reproduktory, subwooferem a vzadu dvěma výškovými, dvěma středovými a jedním basovým reproduktorem. Zadní část každého sedadla je navíc vybavena dvoukanálovým basovým systémem, jenž nepřenáší zvuk vzduchem, ale pevnou hmotou.

O pohon se stará dvojice elektromotorů, jeden o výkonu 102 koní na každé nápravě, s celkovým výkonem 204 koní. Lithium-iontové baterie o kapacitě 30 kWh dovolí autu ujet 450 kilometrů, přičemž i díky hmotnosti 1000 kg vystřelí Fractal na 100 km/h za 6,8 sekundy a kilometr s pevným startem zvládne za 28,8 sekundy. Zajímavým prvkem je variabilní světlá výška v rozmezí 70 – 110 mm.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet ukázal koncept elektrického hatchbacku

Zdroj: Peugeot

Komentáře